اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

هفته دفاع مقدس هفته بصیرت دینی و ولایتمداری است

امام جمعه جیرفت گفت: هفته دفاع مقدس هفته بصیرت دینی و ولایتمداری است.

هفته دفاع مقدس هفته بصیرت دینی و ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان و نیروهای نظامی این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر به این هفته از منظر صرفاً نظامی و با دید یک جنگ نابرابر بنگریم، نسبت به این دوران و رزمندگان سلحشور آن ناسپاسی کرده‌ایم.

وی افزود: همان طور که هفته دفاع مقدس یادآور آغاز جنگ تحمیلی و دفاع جانانه ملت مسلمان ایران بود و است، هفته همبستگی، اتحاد مقدس ملی، شهادت‎طلبی، ایثارگری، مبارزه با استکبار جهانی، ایستادگی در مقابله ابرقدرت‌ها و جهان‎خواران شرق و غرب نیز است.

عسکری با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که می‌توانند در مقابل قدرت‌های بزرگ بایستند، تصریح کرد: باید از جهات مختلف سیاسی، عرفانی، عبادی، فرهنگی و ... دفاع مقدس بررسی شود.

وی هفته دفاع مقدس را هفته شور، شعور و دشمن‎شناسی خواند و ابراز داشت: ملت ایران با روحیه شهادت‎طلبی، ایثارگری و بزرگواری در میدان دفاع از اسلام و انقلاب حضور پیدا کردند و با شناخت دشمن به میدان آمده و آنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند.

عسکری عنوان کرد: هفته دفاع مقدس هفته بصیرت دینی و ولایتمداری است که اقشار مختلف مردم از جمله کارگر، کارمند، اصناف و بازاریان، کشاورزان و ... با اشاره به رهبر خویش روحیه ولایتمداری و اطاعت محض از ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس هفته ولایتمداری، صبر و مقاومت و ایستادن بر مواضع اصولی و ارزشی است، گفت: باید این ارزش‎ها برای نسل جوان ما تبیین شود که در دوران دفاع مقدس رزمندگان در اوج نداشتن و مظلومیت در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

عسکری با توجه به اینکه این هفته بیانگر امتحان الهی و قبولی ملت سرافراز ایران اسلامی است، بیان داشت: هفته دفاع مقدس هفته ناامیدی و ناکام گذاشتن مستکبران ظالم و ستمگری بود که قصد داشتند از شرایط ابتدای انقلاب سوء استفاده کرده و به نظام ضربه بزنند.

وی اذعان داشت: در این هفته نظام جمهوری اسلامی این پیام را به ملت‎های مظلوم دنیا ارسال می‎کند که در مقابل مستکبران ایستادگی و مقاومت کنید، زیرا اراده ملت‌ها بر خواست ستمگران پیروز می‌شود.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه دوران دفاع مقدس بیانگر این معنا است که اگر ملتی در راه اصول و ارزش‌های خود مقاومت کند، موفق می‎شود، خاطر نشان کرد: هفته دفاع مقدس هفته دریافت تأیید و نصرت الهی است، بنابراین نباید تنها با دید نظامی به آن نگریست.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی کشوری می‎تواند در مقابل قدرت‌ها بایستد که در مرحله نخست دارای وحدت و انسجام ملی باشد، زیرا این دو مؤلفه می‌تواند، دشمنان را در توطئه‎ها ناکام بگذارد و به عنوان سپر دفاعی و زره خنثی کننده جامعه عمل کند.

عسکری، یکی از ضرورت‌های اجتماعی را وحدت ذکر و تصریح کرد: عامل دیگری که می‎تواند، نقش بازدارنده و جدی در این زمینه داشته باشد، توانمندی و قدرت دفاعی و رزمی است که می‌تواند، دشمن را قبل از هرگونه اقدامی عقب براند.

وی افزود: ایران اسلامی امروز در بعد تجهیز و تولید جنگ‎افزارهای نظامی و در رزمایش و مانورهای زمینی، هوایی و دریایی این آمادگی را به دشمنان اعلام می‎کند که هر جامعه استکباری قصد داشته باشد از در جنگ با ملت مسلمان ایران وارد شود با مشت آهنین مواجه می‎شود و هرگز اجازه نمی‌‎دهد، کسی قصد توطئه و توهم حمله و تهاجم نظامی را در ذهن خود بپروراند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت نیز در این جلسه با تبریک رشادت‌طلبی، شهامت و ایثار تمام رزمندگان دوران طلایی دفاع مقدس اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم با پاسداری از آرمان‌های امام راحل و انقلاب سرباز خوبی در رکاب ولایت باشیم.

اسحاق توانایی تصریح کرد: خانواده معظم شهدا که افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند، پاره‌های تن خود را در راه ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام اهدا کردند تا این انقلاب پوینده و زنده بماند و بتواند راه ارزش‌ها و مکتب الهی را با جدیت تمام بپیماید.

انتهای پیام/80001/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول