اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

بصیرت معبر شناسایی دشمن در جنگ نرم است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس بصیرت را معبر شناسایی دشمنان در جنگ نرم خواند و گفت: مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان نیازمند تجهیز نیروها به این سلاح قوی است.

بصیرت معبر شناسایی دشمن در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی بعد از ظهر امروز در همایش توجیهی فعالان و خادمین اردوهای راهیان نور استان در سنندج، اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان علیه کشور، تلاش در راستای مقابله با آنان مهم‌ترین اولویت ما در زمان کنونی است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان، گفت: فهم کلام امام خامنه‌ای همانند کلام امام خمینی(ره) برای همه ملت ایران راحت است و نیازی به تفسیر و توضیح ندارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: بیانات رهبری در حقیقت فصل‌الخطاب همه ملت ایران در تمام حرکت‌ها بوده و مانع از انحراف در مسیر درست انقلاب است.

رجبی با بیان اینکه ملت ایران همواره در برابر هجمه‌های دشمنان در طول عمر انقلاب اسلامی ایستاده و هیچگاه حاضر به قبول شکست نبوده‌اند، گفت: این ملت تجربه جنگ سختی را در کارنامه خود دارند که بهترین توشه برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است.

وی بهره‌گیری از ظرفیت اردوهای راهیان نور برای انتقال این تجربیات به نسل‌های جدید و آیندگان را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به آمار و ارقامی که در این جلسه عنوان شد در بحث راهیان نور هم در زمینه کمیت و هم از لحاظ کیفی اقدامات قابل توجهی در استان صورت گرفته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: با وجود توفیقات حاصله، هدف همه ما به عنوان فعالان این عرصه باید رسیدن به ایده‌ال‌ها باشد و به این نقطه اکتفا نکنیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در بحث راهیان نور در استان انجام می‌شود در سراسر کشور و در تمام استان‌های در حال انجام است، گفت: شاید به دلایل مختلف همچون بعد مسافت و وجود زیرساخت‌ها کیفیت کار استان‌های دیگر از ما بیشتر باشد اما همین که ما با جان و دل تلاش می‌کنیم، کافی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: تلاش در زمینه اعزام راهیان نور باید همان تلاشی باشد که در دوران جنگ تحمیلی برای اعزام رزمندگان و آموزش نیروهای مردمی برای حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل انجام می‌شد.

رجبی افزود: تمام بسترهایی که در آن زمان برای اعزام کاروان‌ها به جبهه‌ها اعمال می‌شد امروز نیز مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به جبهه‌های عملیاتی نسبت به گذشته حساسیت بیشتری دارد گفت: در گذشته جبهه و خاکریز دشمن کاملا مشخص بود ولی امروز جبهه دشمن کاملا ناملموس است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: جنگ نرم دشمنان خاکریزی ندارد و دشمنان به صورت فیزیکی در مقابل ما قرار نگرفته‌اند از این رو مقابله با چنین جبهه‌ای حساسیت خاص می‌طلبد.

وی با بیان اینکه شناسایی موقعیت دشمن قبل از انجام هر عملیاتی در دوران جنگ تحمیلی از مهم‌ترین اولویت‌های رزمندگان بود، گفت: امروزه نیز باید با تیزبینی، جبهه و موقعیت دشمن را به خوبی شناسی و پیدا کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از بصیرت به عنوان معبر شناسایی دشمنان در جنگ نرم نام برد و گفت: باید نیروهایی را برای پیروزی در این جنگ به سلاح بصیرت تجهیز کرد و به معبر شناسایی دشمنان فرستاد.

سردار رجبی غفلت در این میدان را بزرگترین ضربه به سپاه خودی دانست و گفت: امکاناتی که به خاطر غفلت‌های ما در این میدان برای دشمن ایجاد می‌شود تهدید و خطری علیه خود ما خواهد بود.

وی افزود: بهره‌گیری مناسب از تجربیات دوران هشت سال جنگ تحمیلی بهترین ابزار برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است که برگزاری اردوهای راهیان نور ظرفیتی ارزشمند برای نهادینه کردن این فرهنگ در میان جوانان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه انتقال حماسه آفرینی‌های رزمندگان در دوران 8 سال جنگ تحمیلی مهم‌ترین اصل در برگزاری اردوهای راهیان نور است، گفت: انتقال این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها به نسل جوانی که مسئولیت‌های آینده این نظام را برعهده دارند، امری ضروری است.

وی به توسعه بحث راهیان نور در استان نیز اشاره و آن را ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی بیش از پیش استان فرهنگی کردستان به سایر هموطنان کشور عنوان کرد و افزود: سپاه، آموزش و پرورش و مردم به عنوان سه شاخه اصلی برگزاری این اردوها با جدیت وارد عمل شده‌اند.

رجبی با ابراز گله‌مندی از عدم مشارکت برخی از دستگاه‌ها و مسئولین در این زمینه، خاطرنشان کرد: فضای مناسب و بسترهای لازم برای پذیرش خیل عظیمی از عاشقان سرزمین‌های نور در استان فراهم است ولی متاسفانه برخی‌ها در این حوزه کم کاری می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان تصریح کرد: توسعه اردوهای راهیان نور در کنار شناساندن حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان بومی و غیربومی در این خطه شهیدپرور می‌تواند بستر مناسبی برای معرفی بیش از پیش استان فرهنگی کردستان به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری باشد.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول