اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل:

وب سامانه هوشمند گردشگری در اردبیل رونمایی شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: وب سامانه هوشمند گردشگری به منظور تسهیل ارتباط و مکاتبات با مدیران جوامع و انجمن‌های صنفی در اردبیل رونمایی شد.

وب سامانه هوشمند گردشگری در اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده عصر امروز در مراسم رونمایی از این سامانه هوشمند در اردبیل اظهار داشت: در این مجموعه سعی شده نرم‌افزار جامع اطلس گردشگری با هدف معرفی قابلیت‌های شهرستان‌های 10گانه استان در نظر گرفته شده و در کنار بهره‌گیری از این وب سامانه بتوان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته گردشگری در تمامی شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف در گرامیداشت روز جهانی جهانگردی با عنوان گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک در نقاط مختلف استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان در مورد آب‌های گرم و معدنی برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مجموعه آب‌درمانی پهن‌لو توسط شرکت داغلار عمران سرعین و برگزاری تور رایگان طبیعت‌گردی به مقصد منطقه نمونه گردشگری شیروان دره‌سی برای بازدید نزدیک به 200 نفر از علاقمندان به طبیعت از تالاب‌ها و آبشارهای واقع در مسیر برنامه‌هایی بود که در طول این هفته برگزار شد.

تقی‌زاده از به صدا در آمدن زنگ گردشگری در مدارس مرکز استان و شهرستان‌ها با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و شرکت آب منطقه‌ای و آشنا کردن دانش‌آموزان با حفاظت از منابع آبی، تاریخی، طبیعی و اهمیت صنعت گردشگری را از برنامه‌های دیگر ستاد بزرگداشت هفته گردشگری در استان اردبیل اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به استقبال از اولین گردشگر خارجی وارد شده به استان از پایانه مرزی بیله‌سوار از کشور جمهوری آذربایجان و گردشگران داخلی وارده به تمامی شهرستان‌های استان از انجام مراسم تجلیل با اهدای هدیه به آنها توسط فرمانداران و مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد که با شایستگی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اعلام بازدید رایگان از موزه‌های استان همزمان با روز جهانی جهانگردی و برگزاری تورهای رایگان اردبیل‌گردی برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری، حفاظت محیط زیست، اوقاف، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه صنفی راهنمایان تور استان از برنامه‌هایی بود که به همین مناسبت برگزار کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه نصب بنر و پلاکارد در گرامیداشت هفته گردشگری در میادین و گذرگاه‌های شهری انجام شده بود، اضافه کرد: حضور در صدا و سیما و تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، نمایش و پخش ویژه برنامه‌های گردشگری، سخنرانی مدیرکل میراث قبل از خطبه‌های نماز و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها در گرامیداشت این هفته انجام شد.

تقی‌زاده بیان کرد: در گرامیداشت این هفته شب فرهنگی در هفتم مهر ماه همزمان با برگزاری نمایشگاه ویژه گردشگری استان تهران با برنامه‌های متنوع نظیر موسیقی آیینی و توانمندی‌های گردشگری، صنایع دستی و سوغاتی استان اردبیل در برج میلاد تهران برگزار شد.

وی یادآور شد: همزمان با جشنواره اقمار ایرانی نیز که در پارک چیت‌گر تهران و نمایش توانمندی‌های جامعه عشایری استان با برپایی آلاچیق و نحوه زندگی عشایر شاهسون همراه بود، برگزار شد و در این جشنواره سعی کردیم توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان را معرفی کنیم.

تقی‌زاده تجلیل از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش گردشگری، ارائه تخفیف مراکز اقامتی تا 50 درصد به همین مناسبت و برگزاری همایشی با حضور جامعه مراکز اقامتی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه راهنمایان تور برگزار و به همین مناسبت اتاق فکر گردشگری استان نیز آغاز به کار کرد.

این مسئول در پایان به برگزاری مراسم ایستگاه نقاشی و عکس در تالار خطایی اردبیل به میمنت هفته گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با این هفته شاهد راه‌اندازی وب سامانه هوشمند گردشگری با هدف تسهیل ارتباط و مکاتبات با مدیران جوامع و انجمن‌های صنفی و همچنین نرم‌افزار جامع اطلس گردشگری با هدف معرفی توانمندی شهرستان‌های 10گانه استان بودیم.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول