اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

بهره‌برداری از نخستین سامانه هوشمند ثبت داده‌های منابع طبیعی کشور در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری نخستین سامانه هوشمند ثبت و تحلیل داده‌های منابع طبیعی کشور در این استان خبر داد.

بهره‌برداری از نخستین سامانه هوشمند ثبت داده‌های منابع طبیعی کشور در چهارمحال و بختیاری

خسرو عبداللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: 84 و شش دهم درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را منابع ملی شامل جنگل‌ها و مراتع به خود اختصاص می‌دهد که نیازمند مراقبت روز افزون هستند.

وی از بهره‌برداری نخستین سامانه هوشمند ثبت و تحلیل داده‌های منابع طبیعی کشور در این استان خبر داد گفت: تمامی مراحل مونتاژ و تولید دستگاه جی پی اس این سـامـانه با همکاری مشترک مرکز رشد و فناوری‌ دانشگاه شهرکرد و مهندسان این سازمان طراحی و اجرا شد.

عبداللهی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را یک میلیارد ریال دانست و گفت: این سامانه با ایجاد نرم افزار مربوطه و ارتباط با سرور مرکزی اداره‌کل منابع طبیعی این استان، قابلیت تحلیل و آنالیز داده‌ها ارسال شده از جی پی اس را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای این طرح خاطرنشان کرد: جای خالی طرحی که بتوانند در تکریم ارباب رجوع و کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات به این سازمان کمک کند به صورت محسوس دیده می‌شد.،

وی اصلاح و احیای جنگل‌ها و مراتع را از مزایای اصلی این سامانه برشمرد و اذعان داشت: نقشه‌برداری مناطق آتش‌سوزی و ارسال نقشه عملیات، ثبت آفات و امراض گیاهی در حوزه حفاظت گونه‌های جنگلی و مرتعی و همچنین تسهیل در عملیات آبخیزداری از مزایای سامانه هوشمند ثبت و تحلیل داده‌های منابع طبیعی است.

عبدللهی با بیان اینکه مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی لازم و ضروری است یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت جغرافیای خود دارای منابع طبیعی بالایی است که نباید اجازه دهیم به سهولت از بین برود.

انتهای پیام/68006/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول