اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجتمع آبرسانی برزگر سرعین افتتاح شد

حقیقت‌پور: پیگیر تبدیل سرعین به منطقه آزاد گردشگری هستیم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: ما به جد پیگیر تبدیل سرعین به منطقه آزاد گردشگری هستیم.

حقیقت‌پور: پیگیر تبدیل سرعین به منطقه آزاد گردشگری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی شهید برزگر سرعین که با حضور مسئولان منطقه‌ای و محلی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت دهم طرحی در این زمینه با هدف ارتقای جایگاه سرعین به مسئولان امر دادیم که حتی این طرح مورد توجه رئیس جمهور سابق و برخی از وزرا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد‌: با اجرایی شدن این طرح سرعین نه تنها به نقطه تحولی جدید و حرکت پویا دست پیدا می‌کند بلکه در تراز بالاتر جایگاه سرعین در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا می‌یابد که انتظار داریم با تبدیل این شهر به منطقه آزاد گردشگری بتوانیم ساختار تحولی گردشگری را متفاوت‌تر و متغیرتر از گذشته شاهد باشیم.

این نماینده مجلس از سرعین به عنوان یک سرمایه عظیم ملی و قلب گردشگری کشورمان یاد کرد و گفت: باید سرعین را از نگاه گردشگری تابستانی خارج کنیم که در این زمینه نیازمند به توسعه زیرساخت‌هایی هستیم تا سرعین به مانند قطب گردشگری کشورهای اروپایی بتواند پذیرای مسافران و میهمانان باشد.

حقیقت‌پور افزود: ما در دولت جدید نیز از رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواسته‌ایم تا در تبدیل سرعین به منطقه آزاد گردشگری همت کند چرا که سرعین در تراز و  قطب گردشگری ملی و جهانی قرار دارد.

وی ارتقای همه جانبه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و منابع درآمدی گردشگری را در سرعین یادآور شد و عنوان کرد: مردم این منطقه انتظار دارند با فراهم آمدن این زیرساخت‌ها سرعین در نطفه تحولی واقعی قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین یکی دیگر از پیگیری‌های خود را موضوع مطالعه و اجرای راه‌آهن بستان‌آباد - سراب - نیر به سرعین اعلام کرد و ابراز داشت: امیدواریم با اجرا شدن این خط ریلی سرعین زودتر از مرکز استان بتواند به خط ریلی متصل شود.

حقیقت‌‌پور در خصوص مجتمع آبرسانی شهید برزگر در سرعین و ضرورت آبرسانی به تمام روستاهای سرعین نیز گفت: ما به زودی در این شهرستان گردشگری کشور و استان شاهد برخورداری تمام روستاها از نعمت آب گاز و برق خواهیم بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجتمع آبرسانی شهید برزگر سرعین که با اجرای 33 کیلومتر خط انتقال آب پنج روستا را تامین می‌کند هزینه‌ای بیش از 13 میلیارد ریال در بر داشته است.

حقیقت‌پور یادآور شد: با آبرسانی به این پنج روستا بیش از 5 هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان سرعین از آب شرب سالم بهداشتی و گوارا بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت‌: در کنار آن امیدواریم تامین آب صنعتی و کشاورزی را نیز شاهد باشیم که انتظار می‌رود در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری نسبت به استفاده مطلوب و بهینه از منابع آب حرکت کند.

انتهای پیام/62004/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول