اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون تورگردانان و راهنمایان گردشگری ایران:

مشکل راهنمایان گردشگری فقط حقوق و بیمه نیست

رئیس کانون راهنمایان گردشگری ایران گفت: مشکل راهنمایان گردشگری فقط حقوق و بیمه نیست و آنها باید نگاه خود را به حوزه گردشگری وسیع‌تر کنند.

مشکل راهنمایان گردشگری فقط حقوق و بیمه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آرش نورآقایی ظهر امروز در نشست هم اندیشی تورگردانان و راهنمایان گردشگری ایران، با بیان اینکه کشور کمی دچار سوء تفاهم است، اظهار داشت: ظاهراً هر کسی فقط حق خود را مطالبه می‌کند اما به فکر مسئولیت خود نیست.

وی ادامه داد: راهنمایان گردشگری خیلی هم مظلوم نیستند و باید به فکر مسئولیت خود باشند و گاهی اوقات درباره مظلوم‌نمایی غلو می‌شود.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری ایران با اشاره به اینکه هر سال در جشن راهنمایان بیش از 700 نفر به یک استان سفر می‌کنیم، تصریح کرد: حضور این تعداد در یک شهر به مردم و طبیعت آن شهر استرس وارده کرده و میراث فرهنگی را دچار زحمت می‌کند و در برگشت هم آن وضعیت را برخی فراموش می‌کنند.

وی اضافه کرد: همدان ظرفیت‌های زیادی در جذب گردشگر دارد و می‌توان از حضور تورگردانان و راهنمایان در همدان برای جذب تورها و گردشگران استفاده کرد.

نورآقایی به جذب گردشگر در اروپا اشاره کرد و ابراز داشت: در وین برای معرفی یک شخصیت و جاذبه‌های گردشگری به طرق مختلف توریست را جذب می‌کنند.  

وی با بیان اینکه مشکل راهنمایان گردشگری فقط بیمه و حقوق نیست، افزود: راهنمایان باید نگاه خود را فراتر برده و حوزه گردشگری را وسیع بنگرند.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری ایران سفر را حد فاصل رؤیا و خاطره دانست و گفت: راهنمایان گردشگری به عنوان محققین آماتور هستند.

در ادامه این نشست رقیه حاتمی‌پور عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با بیان اینکه همدان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری خوب کار کرده است، گفت: در بازدید از شهر بازی و باغ موزه دفاع مقدس متوجه شدیم که برای تأسیس این امکان فکر و اندیشه‌ای بوده و با آماده شدن زیرساخت‌ها همدان آماده پذیرش گردشگر است.

وی با شاره به اینکه باید از تألیفات راهنمایان گردشگری برای افزایش دانش گردشگری تورگردانان و راهنمایان استفاده شود، ابراز داشت: با حمایت از راهنمایان گردشگری قانونی از فعالیت افراد غیر مجاز و یا تورهای اینترنتی بدون مجوز باید جلوگیری کرد.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول