اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور راهنمایان تور سراسر کشور

برج قربان خانه راهنمایان گردشگری همدان شد

با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برج قربان همدان به عنوان خانه اصلی و دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری افتتاح شد.

برج قربان خانه راهنمایان گردشگری همدان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در حاشیه برگزاری نخستین نشست تخصصی تورگردانان و راهنمایان گردشگری ایران که به میزبانی همدان برگزار شد، دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در برج قربان افتتاح شد.

در مراسم علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رزیتا ناصرالمعمار معاون گردشگری این اداره کل، آرش نورآقایی رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران، شهرام شیروانی رئیس جامعه هتل‌داران استان و مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر، بهنام افتخاریان رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، ایرج میلانی مستندساز و از پیشکسوتان عرصه گردشگری ایران و اعضای کانون راهنمایان گردشگر از 20 استان کشور حضور داشتند.

در این مراسم رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان با ارائه گزارشی اظهار داشت: این انجمن صنفی به منظور وحدت‌ رویه و نظم‌دهی در کار راهنمایان دارای مدرک در عرصه گردشگری استان ایجاد شده است.

بهنام افتخاریان افزود: حمایت‌های بی‌دریغ مدیرکل میراث فرهنگی استان باعث شده تا همدان جزو معدود استان‌هایی باشد که انجمن صنفی راهنمایان گردشگری آن صاحب دفتر می‌شود.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندی و حمایت‌های ایزدی در این راه باعث تشویق و ترغیب جوانان در این عرصه است که امیدواریم بتوانیم پاسخ خوبی به این اعتماد بدهیم.

در ادامه رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با ابراز خرسندی از حضور مدیرکل میراث فرهنگی یک استان برای افتتاح یک انجمن خصوصی یادآور شد: برای نخستین بار است که در سطح کشور این همه علاقه‌مند از مدیر دولتی مجموعه گردشگری را شاهد هستیم و باید اعضای انجمن صنفی همدان به داشتن این مدیر افتخار کنند.

آرش نورآقایی گفت: تعامل و ارتباط سازنده و دوسویه راهنمایان و فعالان عرصه گردشگری با مدیران دولتی این صنعت در روند کار بسیار ارزشمند خواهد بود که استان همدان به خوبی و شایستگی از این نعمت برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این حرکتی که در همدان آغاز شده، به طور قطع زمینه‌ساز اتفاقات خوبی در راه‌اندازی و پویایی انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری در ایران خواهد شد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با حضور در دفتر و آغاز به کار رسمی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری همدان ابراز داشت: حضور راهنمایان گردشگری در کنار برگزاری تورهای داخلی بسیاری از داشته‌های تاریخی را که فراموش شده کشور را دوباره به یاد مردم می‌آورند.

علیرضا ایزدی تصریح کرد: نداشتن بانک اطلاعات از راهنمایان تورهای گردشگری از نقاط ضعف این صنعت است.

وی ابراز داشت: در حوزه گردشگری آن قدر ضعیف عمل کردیم که هر کسی در این حوزه ادعا و اظهارنظر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان ادامه داد: خروجی و ورودی فعالیت افرادی که کارت راهنمای گردشگری ندارند، نظارت نمی‌شود و این امر نه تنها به راهنمایان، بلکه به حوزه گردشگری نیز آسیب جدی وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همدان میزبان سالانه اعضای انجمن‌های صنفی کشور خواهد بود، گفت: این بستر وجود دارد هر سال در یک تاریخ مشخص، اعضای انجمن‌های صنفی و فعالان این عرصه در همدان حضور داشته باشند و مسائل و مشکلات خود را از نزدیک و در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین مطرح کنند.

در پایان این مراسم ضمن بهره‌برداری و افتتاح رسمی دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان در برج قربان، بیش از 70 نفر از میهمانان که از استان‌های دیگر به همدان سفر کرده بودند در کنار این جاذبه تاریخی شهر همدان عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول