اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

فرهنگ اصیل کردستان در برنامه‌های گردشگری به دنیا معرفی شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ویژگی‌های برجسته و خاص این استان، خواستار معرفی فرهنگ استان و ویژگی‌های خاص آن به تمامی مردم دنیا همراه با معرفی آثار و جاذبه‌های گردشگری شد.

فرهنگ اصیل کردستان در برنامه‌های گردشگری به دنیا معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در دیدار با مسئولان و فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به ایام حج و تاثیرات به جای آوردن این فریضه الهی، اظهار کرد: جای‌جای حج نماد و نشانگر عظمت حضرت ابراهیم(ع) است چرا که وی از جمله پیامبرانی است که بیشترین امتحان الهی را داشته است.

وی افزود: به جای ماندن نام نیک از افراد و انسان‌ها میراثی است که هیچ وقت فراموش نمی‌شود و حضرت ابراهیم(ع) آثاری را به جای گذاشته است که مردم با دیدن آن‌ها به عظمت از این پیامبر یاد می‌کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، خداوند نعمت‌های بی‌شماری را برای انسان‌ها قرار داده است که استفاده از آن‌ها در خلاف مسیر خداوندی، گرفتاری‌هایی به دنبال خواهد داشت چرا که خداوند تمامی صفات خود را در دل انسان‌ها جای داده و انتظار دارد که اعمال آن‌ها خداوندی باشد.

وی در ادامه کردستان را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری و طبیعی دانست و گفت: با بهره‌گیری از آیات قرآن می‌توان زمینه توسعه گردشگری و رونق آن در استان را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: گردشگری نه تنها باید برای گذران اوقات فراغت باشد بلکه باید پرمحتوا و هدفمند باشد تا بتوان زیبایی‌های خلقت همراه با معنویات آثار را درک کرد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان باید به گونه‌ای معرفی شود که ضمن رونق صنعت گردشگری و تحقق سرمایه‌گذاری، مسئله اشتغال به عنوان یک دغدغه اساسی در استان را پوشش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین تاکید کرد: مترجمان و راهنمایان گردشگری هم باید در معرفی آثار به صرف ترجمه تحت‌الفظی توجه نکنند بلکه باید فرهنگ استان و آن ویژگی‌هایی که در کردستان وجود دارد همراه با معرفی مشخصات آثار گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی به عنوان سفیرانی انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها را برای رفاه و آسایش مهمانان و گردشگران توسعه داد، گفت: در ایجاد زیرساخت‌ها خلاقیت‌هایی بکار برود که برای آیندگان به عنوان یک میراث باقی بماند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی صنایع دستی کردستان را غنی خواند و گفت: در قالب صنایع دستی مواردی طراحی می‌شود که علاوه بر ظرافت و زیبایی آن سرشار از پیام‌های معنوی است.

به گفته وی، پیام‌هایی در طراحی و تولید آیات قرآن و اسماءالله در اشکال صنایع دستی نهفته است که بار معنوی آن بر ارزش انسانی سازنده آن می‌افزاید.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان امنیت کردستان را زمینه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: امنیت یکی از مولفه‌های توسعه است و وجود این مهم در کردستان می‌تواند به توسعه بخش‌های مختلف و از جمله صنعت گردشگری منجر شود.

انتهای پیام/79001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول