اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب‌منطقه‎ای گلستان:

ظرفیت‎های گردشگری گلستان در حوزه منابع آبی باید شناسایی شود

مدیر عامل آب‌منطقه‎ای استان گلستان گفت: ظرفیت‎های گردشگری و اکوتوریسم در حوزه منابع آبی استان نیازمند شناسایی است.

ظرفیت‎های گردشگری گلستان در حوزه منابع آبی باید شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎هایی استان گلستان اظهار داشت: استفاده از این قابلیت ارزشمند گلستان می‎تواند در جذابیت هر چه بیشتر استان برای گرشگران موثر باشد.

وی با اشاره به شعار امسال میراث فرهنگی و گردشگری با عنوان «آب و گردشگری» تصریح کرد: قبل از اعلام این شعار در سال جاری، از سال 1389 کمیته‎ای مشترک بین آب منطقه‎ای و میراث فرهنگی استان تشکیل شده است.

انعقاد تفاهمنامه آب‌منطقه‎ای گلستان با میراث فرهنگی و گردشگری گلستان از سال 89

حیدریان ادامه داد: طبق مفاد این تفاهمنامه، تاسیسات آبی گلستان ضمن انجام رسالت‌های تامین آب خود، در مسیر صنعت گردشگری نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه بر اساس بندهای «ب و ج» ماده 114 قانون برنامه چهارم توسعه تدوین شده، تصریح کرد: این تفاهمنامه با هدف اهتمام بیشتر در شناسایی، احیا و معرفی میراث فرهنگی و ارتقای توان گردشگری و اشتغالزایی توام با استفاده بهینه از منابع آبی استان منعقد شده است.

دعوت آب‌منطقه‎ای گلستان از سرمایه‌گذاری در گردشگری آبی

این مسئول گلستانی خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه به استقرار صنعت گردشگری در مجاورت تاسیسات آبی به عنوان یک ظرفیت بالقوه توجه کرده که ایجاد مجتمع‎های گردشگری و مراکز اقامتی، تفریحی و ورزش‌های آبی از جمله این مزیت‌ها است.

حیدریان، فراهم ساختن جاذبه‌های اکوتوریسم و گردشگری آبی را از ویژگی‌های دیگر این تفاهمنامه برشمرد و افزود: ایجاد و راه‌اندازی موزه در کنار سدها و پروژه‌های در دست احداث سدسازی، از مفاد مورد تاکید در این تفاهمنامه است.

به گفته وی، ساماندهی تسهیلات و ایجاد شرایط لازم به منظور سرمایه‎گذاری توسط بخش خصوصی از دیگر مواردی است که در این تفاهمنامه مورد تاکید قرار گرفته است.

حیدریان انعقاد این تفاهمنامه و بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری تاسیسات آبی گلستان را در راستای اجرای برنامه‌های اشتغالزایی این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای گلستان از همه سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این عرصه به طور جدی حمایت کرده و رونق گردشگری آبی را در اولویت فعالیت‌های خویش قرار داده است.

سد کبودوال ظرفیت با ارزش گردشگری در گلستان

به گفته وی، انتظار می‎رود برآیند این تفاهمنامه نتایج خوبی برای استان طی این سالها داشته باشد.

مدیر عامل آب‌منطقه‎ای استان گلستان از سد کبودوال به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‎های گردشگری گلستان نام برد و اضافه کرد: جذابیت‎های این منطقه به ویژه آبشار خزه‎ای کبودوال در سطح کشور بی‎نظیر است.

حیدریان مهم‌ترین عامل تحقق برنامه‎های آب در حوزه گردشگری را تفاهم در سطح ملی ارزیابی کرد و خواستار هماهنگی و تعامل مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری کشور با وزارت نیرو جهت اخذ مجوز برای تحرک در این عرصه شد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک‌میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول