اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گردشگری رو به افول بویین زهرا

جاذبه‌های بکر گردشگری بویین زهرا دست نخورده باقی مانده است و این طبیعت گردشگری بویین زهرا نیازمند اعتبار است تا جانی دوباره بگیرد.

گردشگری رو به افول بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین توجه به مقوله گردشگری و طرح‌ریزی مناسب برای سوق دادن هرچه بیشتر گردشگران و مسافران به حضور و بازدید از مناطق، جاذبه‌ها و نقاط بکر طبیعی یک منطقه و یا ناحیه جغرافیایی جدای از ترقی و پیشرفت اقتصادی که بی‌شک به همراه خود دارد، ایجاد کننده نوعی پیوند بین اهالی بومی آن منطقه بوده و سبب آشنایی و آگاهی اقشار مردم نقاط مختلف با فرهنگی‌های بومی مناطق می‌شود.

در این راستا تزریق اعتبارات و حمایت‌های مالی برای گسترش کمی و کیفی لایه‌های مختلف گردشگری و فرهنگی طی سال‌ها گذشته رشد چند برابری را در استان‌ها و به ویژه نواحی بکر و مستعد طبیعی داشته است به طوری که چرخه گردشگری و طبیعت‌گری کشور از حالت کند و حتی سکون به جایگاه بالایی از ارزآوری تبدیل شده است.

انجام حمایت‌های مالی و اعتباری از عرصه گردشگری البته در همه حال توانایی گسترش و کمک به توسعه گردشگری را نداشته و به همین خاطر اهالی بومی ساکن در مناطق دارای جاذبه‌های توریستی و گردشگری نیز در کنار کارها و خدمات دولتی باید فعالیت کرده و در راستای تبلیغ مناطق خویش اقدام کنند.

معاون فرماندار بویین زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: شهرستان بویین زهرا با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه در بخش‌های عمرانی و زیربنایی و صرف اعتبارات فراوان جایگاه ویژه‌ای را در بین دیگر نواحی استان قزوین از نظر پیشرفت و توسعه داشته است.

مصطفی شاه‌محمدی با بیان اینکه ساخت مراکز اقامتی و فرهنگی با توجه به استعداد‌های طبیعی و گردشگری در شهرستان بویین زهرا در دستور کار قرار گرفته است، ابراز داشت: باید تلاش کرد تا ضمن ارایه ایده‌های مناسب و سرفصل‌های جدید امر توسعه و پیشرفت گردشگری را در شهرستان بویین زهرا گسترش داد و مقدمات جذب سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی را در این شهرستان فراهم کرد.

شاه‌محمدی از ساخت مجتمع خدماتی رفاهی شهرستان بویین زهرا در حاشیه شهر سگزآباد خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث مجتمع خدماتی رفاهی از سال 90 آغاز شده است و با تلاش شبانه‌روزی در حال حاضر این مجتمع به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

محمد خلج طایفه مجری این پروژه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا پیرامون توسعه ساخت مجتمع خدماتی رفاهی بویین زهرا ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 30 نیروی کار به طور روزانه در مراحل ساخت این مجتمع مشغول فعالیت هستند.

وی به کیفیت و ویژگی‌های ساخت و ساز پروژه رفاهی شهر بویین زهرا اشاره کرد و افزود: مصالح به کار گرفته شده در این پروژه با بازدید مهندسان ناظر تاکنون از کیفت بالایی برخودار بوده است.

خلج طایفه ادامه داد: المان و طراحی صورت گرفته در مجتمع رفاهی شهرستان بویین زهرا بر اساس مطالعه و کار کارشناسی به انجام رسیده است.

وی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، بهره‌گیری استاندارد روز و پیشرفت‌های مهندسی و علمی را جزو ویژگی‌های پروژه یاد شده برشمرد.

خلج طایفه با اشاره به تنوع خدمات پیش‌بینی شده در بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع خدماتی و رفاهی استان قزوین برای ارایه به گردشگران گفت: طراحی نخستین مجتمع رفاهی استان قزوین توانایی پاسخ به تمامی نیازهای فرهنگی، خدماتی، رفاهی و سرگرمی گردشگران و مسافران را داشته و گام اثرگذاری در راستای رونق‌ گردشگری بویین زهرا به حساب می‌آید.

فرماندار بویین زهرا نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: شهرستان بویین زهرا با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های فعال که از آن نیاز‌های فراوانی را تاکنون برای احداث و استقرار یک مجتمع بزرگ خدماتی و رفاهی برای مسافران در خود داشته است و این خلع به خوبی احساس شده است.

احد احمدی با بیان اینکه در سال جاری از تمام نیروها و ظرفیت‌ها برای آبادانی و رونق اقتصادی در روستاها استفاده شده، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و جلسات برگزار شده با مسئولان و مدیران اجرایی در بخش‌های مختلف شهرستان بویین‌ زهرا اقدامات و طرح‌های متعددی در سال جاری در این شهرستان به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: قطعا با همت و تلاش مضاعف می‌‌توان در راستای نهضت خدمات‌رسانی به نقاط دورافتاده و روستاهای محروم گام برداشت و موجب رضایت خداوند متعال و مردم شد.

وی با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در روستاهای بخش‌های بویین زهرا تصریح کرد: مسئولان باید با توجه بیشتر به وضعیت زندگی مردم در نقاط دور‌افتاده سعی کنند تا از حد‌اکثر توان و انرژی خود برای آبادانی و سازندگی در روستاها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بویین‌ زهرا با بیان اینکه در سال‌های گذشته طرح‌های بسیار کلان در عرصه‌های گوناگون عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و زیربنایی در بخش‌های مختلف این شهرستان به مرحله بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: قطعا فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته به حد کافی نبوده و باید با کار و تلاش بیشتر در راستای افق خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق دور‌افتاده حرکت کرد.

احمدی افزود: مدیران و رؤسای نهاد‌های عمرانی نیز باید با سرلوحه قرار دادن اصلی تلاش و کوشش در کشور برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری مشترک میان مردم و مسئولان یکی دیگر از عوامل رشد و توسعه در کشور است، بیان کرد: تداوم سازندگی در کشور قطعا با وحدت و همکاری میان آحاد مردم و مسئولان اجرایی به طور کامل محقق شده و کام همه را شیرین می‌کند.

احمدی ادامه داد: دست‌یابی به جامعه‌ای پیشرفته و توسعه‌یافته تنها با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کلان عمرانی و سازندگی ممکن می‌شود.

فرماندار شهرستان بویین‌زهرا با بیان اشاره به جهش چشمگیر شاخصه‌های رشد و عمران روستایی در شهرستان بویین‌زهرا در دو سال اخیر عنوان کرد: امیدواریم که با همت و سعی بیشتر در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی هر‌چه بیشتر شهرستان بویین‌ زهرا در حوزه‌های مختلف عمرانی و سازندگی باشیم.

ناگفته نماند که با تزریق اعتبارات قابل توجه طرح‌های راهبردی و اثرگذاری در راستای کمک به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بویین زهرا به انجام رسیده است که از آن جمله می‌توان به ساخت مجتمع‌های خدماتی و گردشگری اشاره کرد ولی این تلاش‌ها کافی نبوده و باید اذعان داشت که گردشگری این شهرستان رو به افول است.

انتهای پیام/77005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول