اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد

برقراری امنیت در گرو پایبندی به حقوق فردی و اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برقراری امنیت در گرو پایبندی به حقوق فردی و اجتماعی در جامعه است.

برقراری امنیت در گرو پایبندی به حقوق فردی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی صبح امروز در مراسم نمادین برقراری نظم و انضباط اجتماعی در مدارس که در دبیرستان نمونه غیردولتی دخترانه برگزار شد، اظهار داشت: برقراری امنیت، نظم و انضباط در جامعه یکی از شاخصه‌های توسعه کشور است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در برقراری امنیت در جامعه است، افزود: این نهاد با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در بین مردم در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بدون برقراری نظم، انضباط و آرامش توسعه معنایی ندارد، تصریح کرد: مقدمه هر رشد و پیشرفتی در گرو ایجاد بسترهای لازم از جمله برقراری امنیت پایدار در جامعه است.

حبیبی یادآور شد: نیروهای نیروی انتظامی در برقراری این امنیت در کشور تلاش مضاعفی می‌کنند تا بتوانند با تحقق این هدف قشرهای مختلف مردم در مسیر زندگی با کسب موفقیت‌هایی موجب رشد و پیشرفت کشور شوند.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ نظم‌پذیری و قانون‌پذیری و امنیت در فضای آموزشی بین دانش‌آموزان، نوجوان و جوانان بهتر نهادینه می‌شود، بیان کرد: به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی با هدف جامع‌پذیری این موضوع در مدارس برگزار می‌شود.

قانون تعیین‌کننده حقوق فردی و اجتماعی در جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی و پایبندی به حقوق انسانی لازمه حاکمیت نظم و امنیت در جامعه است، ابراز کرد: قشرهای مختلف مردم با آشنایی این حقوق می‌توانند در برقراری انضباط اجتماعی نقش بسزایی را ایفا کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه قانون تعیین‌کننده حقوق فردی و اجتماعی است، اضافه کرد: با عمل و رعایت این مؤلفه می‌توان به نحو مطلوبی در جامعه نظم و انضباط را برقرار کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه عدم رعایت قانون در جامعه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در جامعه می‌شود، بیان کرد: همه آحاد جامعه باید ملزم به رعایت آن باشند و در صورت خلاف با آن‌ها برخورد می‌شود تا با تحقق این مهم نظم و انضباط اجتماعی در جامعه مطلوب‌تر برقرار می‌شود.

پایبندی به قانون زمینه رشد و توسعه در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه قانون نظام جمهوری اسلامی برگرفته از معارف اسلامی است، اذعان کرد: این قانون در راستای عدالت اجتماعی تلاش می‌کند تا نظم و انضباط در جامعه برقرار شود.

حبیبی عنوان کرد: دانش‌آموزان برای نهادینه شدن قانون در جامعه همت کنند تا نظم و انضباط اجتماعی در جامعه رعایت شود.

این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان با پایبندی به قانون و آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی می‌توانند زمینه رشد و توسعه در کشور را ارتقا دهند، ادامه داد: با رعایت قانون از سوی همه مردم نظم و انضباط اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه برقرار می‌شود.

انتهای پیام/77009/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول