اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

آیت‌الله مظاهری:

فعالیت معلمین و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش عبادت محسوب می‌شود

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: فعالیت معلمین و تمام متصدیان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش، از این جهت که عهده‌دار هدایت و تربیت جامعه هستند، عبادت محسوب می‌شود.

فعالیت معلمین و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش عبادت محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس حوزه علمیه اصفهان، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، مدیرکل، معاونین و رؤسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان با آیت‌الله حسین مظاهری دیدار کردند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در این دیدار با اشاره به جایگاه برجستۀ تعلیم و تعلّم در فرهنگ قرآن و عترت، بر ضرورت توجه جدی به تربیت دینی دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش در هر کشوری، زیربنای فرهنگ آن کشور است و مخصوصاً در نظام جمهوری اسلامی که باید مبنای همۀ حرکت‌ها اسلام باشد، بخشی مهمی از پایه‌های دینی، عقیدتی و تربیتی جامعه در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی در این زمینه اضافه کرد: آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی و طراحی مناسب، موانع سربلندی و سرافرازی ملت ایران را به صورت ریشه‌ای رفع کند و با تقویت زیربناهای علمی و دینی دانش‌آموزان، نسل آینده را به گونه‌ای تربیت کند که بدون احتیاج به بیگانگان، موجب ترقی و پیشرفت همه‌جانبۀ نظام جمهوری اسلامی شوند.

مظاهری با اشاره به برخی از تعالیم قرآن کریم، ارزش هدایت و تربیت انسان‌ها را بی‌نظیر توصیف کرده و خاطرنشان کردند: از نظر قرآن کریم، اگر معلمین و اساتید گرامی بتوانند یک نفر را از خطر گمراهی آگاه سازند و او را به مسیر صلاح و سداد، هدایت کنند، مانند این است که جهان را احیاء کرده باشند، همچنان که اگر موجب سقوط و انحراف حتی یک نفر شوند، به اندازه کشتن همه جهان مؤاخذه خواهند شد.

این مسئول در این‌ باره تأکید کرد: فعالیت معلمین و تمام متصدیان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش، از این جهت که عهده‌دار هدایت و تربیت جامعه هستند و در راستای ارتقای سطح فرهنگ مسلمانان تلاش می‌کنند، عبادت محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به معضلات اقتصادی کشور، بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی معلّمان تأکید کرده و گفت: در شرایط فعلی که همه از بیماری اقتصاد در کشور رنج می‌برند، بسیاری از معلمان و کارگزاران نظام آموزش و پرورش، در مضیقه مالی هستند و معضلات معیشتی آنان با شخصیت و جایگاه اجتماعی آنها در جامعۀ اسلامی تناسب ندارد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر لزوم حفظ شخصیت و اعتبار اجتماعی قشر معلم در جامعه، اظهار امیدواری کردند که در دولت جدید از سوی مسئولان اجرایی کشور، برای ارتقای سطح معیشتی و رفع نیازهای ضروری معلمین فداکار، تدابیری ارزنده اتخاذ شود.

مظاهری در پایان بر لزوم تقویت روحیه اخلاص در آموزش و پرورش تأکید کرده و متذکر شد: قرآن کریم می‌فرماید: «تنها موعظۀ من به بندگان این است که اعمال خود را تنها برای خداوند انجام دهند.» از این جهت معلمین گرامی باید صرف‌نظر از مشکلات و نارسایی‌ها، به ارزش و اهمیت بی‌نظیر فعالیت خود توجه داشته باشند و صرفاً برای رضای خداوند تعالی به پرورش و آموزش نسل آینده بپردازند تا سعادت اخروی و پاداش معنوی نصیب آنان گردد.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول