اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

آموزش و پرورش عرصه انتقال بهترین ارزش‌های جامعه اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش بهترین بستر و زمینه برای شناساندن و معرفی ارزش‌های ناب و اصیل انقلاب اسلامی و مفاهیم دینی در جامعه است.

آموزش و پرورش عرصه انتقال بهترین ارزش‌های جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: موضوع ارزشمند تربیت نسل آینده در بستر فرهنگ مقاومت، ایثار و گذشت انجام می‌‌شود و در این بستر ضرورت دارد مفاهیم ارزشی بازگو شود.

وی تصریح کرد: عزت، عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا و ایثارگران است.

محمودزاده خاطر نشان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان و معلم که خود نقش مؤثری در دوران هشت سال جنگ تحمیلی داشتند، بسیار خوشایند است.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اضافه کرد: آغاز بهار تعلیم و تربت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس به ما یادآوری می‌‌کند که دانش‌آموزان را برای ادامه دادن راه شهیدان و حفظ دستاوردهای‌ آنان آماده سازیم.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دوران حماسه‌سازی ایثارگران و فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌ها، فرهنگ حماسه، تقویت روحیه ایثار و فداکاری در دانش‌آموزان است که باید آنان طوری تربیت شوند که میراث‌دار شایسته‌ای برای فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس باشند.

محمودزاده به ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده تأکید کرد و ادامه داد: ترویج و انتقال فرهنگ غنی و سازنده دفاع مقدس، رشادت‌ها، ایثارگری‌‌ها و از خودگذشتگی رزمندگان به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان برای نسل آینده از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: ‌امروز دانش‌آموزان ما در سنگر تعلیم و تربیت سیره و سلوک شهدا را مورد بازبینی و بازآفرینی قرار می‌‌دهند چرا که عمل به این سیره می‌‌تواند صیانت‌بخش باشد.

وی گفت: ‌وظیفه ماست تا در نظام تعلیم و تربیت نسل آینده را منطبق بر ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و مکتبی پرورش داده و تربیت کنیم.

محمودزاده افزود: ما امروز افتخار می‌کنیم که معلمان و دانش‌آموزان ما با فرهنگ دفاع مقدس و دستاوردهای 34 ساله این نظام بیش از گذشته آشنا بوده و با آن انس و الفتی حقیقی دارند.

وی تصریح کرد: ‌آنچه که جمهوری اسلامی ایران را امروز سرآمد دنیا کرده به خاطر حفظ و صیانت از این دستاوردهاست که قطعاً نسل سوم و چهارم انقلاب مدافع آن هستند.

انتهای پیام/62004/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول