اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس به بهانه جشن عاطفه‌ها گزارش می‌دهد

قلک‌های کوچک پر از سکه‌های امید برای دست‌های‌ خالی

بچه‌ها با قلک‌های کوچک خود که پر از سکه‌های امید و آرزو است، آمده‌اند، تا شادی مهر و پاییز بین همه کودکان تقسیم شود و هیچ دانش‌آموز یتیمی به علت فقر و نداری، با چشم‌های خیس و گریان به خواب نرود.

قلک‌های کوچک پر از سکه‌های امید برای دست‌های‌ خالی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قدش کوتاه بود، دستش به صندوق نمی‌رسید و بالاخره با کمک مادرش موفق شد، پول تو جیبیش رو که قرار بود باهاش واسه خودش خوراکی بخره به صندوق انداخت.

جلوتر رفتم تا از احساسش بهم بگه، چشمهاش از شادی برق می‌زد، آخه کار بزرگی کرده بود، نوید از اولین افرادی بود که به پایگاه جشن عاطفه‌ها اومده بود، ازش پرسیدم چرا صبح به این زودی اومدی؟ با همون زبان شیرین کودکی، گفت: میخوام به بچه‌هایی که نمی‌تونن برن مدرسه، کمک کنم.

با خوشحالی ادامه میده: از یک ماه پیش هر روز از بابام پول تو جبیی گرفتم، تا امروز به بچه‌های یتیم کمک کنم، دلم می‌خواهد با این پول‌ها برای بچه‌های یتیم لباس و کفش بخرند تا من خوشحال شوم.

درست حدس زدید، اینجا یکی از پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در شهر زنجانه، جایی که بچه‌ها به همراه پدر و مادر خودشون با شور و شوق آمده‌اند تا مهربانی و عاطفه‌ها را تقسیم کنند.

بچه‌ها آمدند، که اشک خشکیده را از گونه یتیمی پاک کنند و امید دوباره را در دل آنها زنده کنند.

بچه‌ها با قلک‌های کوچک خود که پر از سکه‌های امید و آرزو است، آمده‌اند، تا شادی مهر و پاییز بین همه کودکان تقسیم شود و هیچ دانش‌آموز یتیمی به علت فقر و نداری، با چشم‌های خیس و گریان به خواب نرود.

صدای جیرینگ‌جیرینگ پول‌های خرد در قلک‌ها نشان می‌داد که بچه‌ها فرصت را از دست نداده‌اند و برای کمک به دوستان هم سن و سال خود آمده‌اند، این کودکان تصمیم بزرگی دارند، تصمیمی از نوع تصمیم کبری، کودکان می‌خواهند، به همگان نشان دهند که هنوز هم مهربانی در دل‌ها زنده است.

*قلکش کوچک اما دلش بزرگ است

صبا کودک دیگری است، که با قلک کوچکش به پایگاه جشن عاطفه‌ها آمده است تا فرصت علم‌آموزی را برای دانش‌آموزان نیازمند فراهم کند.

وی که دانش‌آموز دوره پیش‌دبستانی است، می‌گوید: من امروز آمده‌ام به دوستانم که پول ندارند به مدرسه بروند کمک کنم.

صبا با ابراز ناراحتی از اینکه برخی از دانش‌آموزان به علت فقر و نداری امکان ادامه تحصیل ندارند، ادامه می‌دهد: همه دانش‌آموزان دوستان من هستند و دوست دارم تا آنها مثل من درس بخوانند.

*هدیه‌ای که پر بود از احساس مادرانه

به گزارش فارس، وقتی شور و حال کودکان را دیدم، به پایگاه‌های دیگر نیز رفتم تا شور و حال مردم را در آنجا ببینم.

نگاهم به خانمی افتاد که با اشک هدیه خود را بر روی میز گذاشت و با گوشه چادرش اشک خود را پاک کرد.

جلوتر رفتم تا احساسش را از این حضور بدانم، گفتم چرا صبح به این زودی در جشن عاطفه‌ها شرکت کرده‌اید، نگاهی کرد و دوباره اشک از گونه‌هاش جاری شد و گفت: من دانش‌آموزان یتیم را مثل دختر خودم می‌دانم.

پرسیدم، پس دختر شما کجاست؟ انگار که داغ دلش تازه شده باشه، با اشک ادامه داد: پنج سال پیش دخترم یک هفته قبل از آغاز مدارس بر اثر تصادف ... این رو گفت و با زحمت تمام به دیوار کناری تکیه داد و گفت: از وقتی که دخترم، بر اثر اون تصادف از پیشم رفت و تنهام گذاشت، هر سال میرم بازار و یک سرویس کامل لوازم‌التحریر می‌گیرم و به بچه‌های یتیم هدیه می‌کنم، می‌خواهم حالا که دخترم نیست، به یاد دخترم به بچه‌های یتیم که امکان رفتن به مدرسه ندارند رو فراهم کنم، این جمله رو میگه و با غم بزرگی که تو دلشه به طرف خونش راهی میشه...

*برپایی بیش از 2 هزار پایگاه جشن عاطفه‌ها در زنجان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نوزدهمین سال برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

رضا حسنلو با بیان اینکه امسال جشن عاطفه‌ها با شعار «مهر در انتظار مهر حماسی» در استان زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: دیروز جشن عاطفه‌ها در همه مدارس استان زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز پایگاه‌های کمیته امداد در سطح استان دایر شده است، افزود: همچنین تعدادی از صندوق‌های صدقه موجود در معابر با آرم مخصوص جشن عاطفه‌ها به منظور سهولت در امور خیرین و نیکوکاران برای این کار اختصاص داده شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه امسال امکان پرداخت کمک از طریق سامانه اینترنتی کمیته امداد نیز فراهم شده است، تصریح کرد: همچنین شماره حساب سیبای 0108640426007 نزد بانک ملی نیز به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز طبق سنوات گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان، صدا و سیما، بسیج مستضعفین کمیته امداد را در برگزاری جشن عاطفه‌ها یاری می‌کنند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال رقم کمک‌های جشن عاطفه‌ها در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

حسنلو با بیان اینکه علت برگزاری جشن عاطفه‌ها پس از بازگشایی فصل مدارس ترویج فرهنگ انفاق و احسان است، اضافه کرد: انتقال فرهنگ نوع‌دوستی به آیندگان از دیگر اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

*مادربزرگی که با دست‌های لزران آمده بود

مادربزرگ با همان دستهای لزران و عصا به دست آمده بود، با همان نگاه مهربانی که سرشار از عشق و ایثار مادرانه بود.

از احساسش برای حضور در این جشن پرسیدم جواب داد: این اولین سال نیست که در جشن عاطفه‌ها شرکت می‌کنم، امسال نوزدهمین سال است که به این جشن می‌آیم و الان حس مادری را دارم که فرزندش 19 ساله شده و مشغول به تحصیل در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه همه کودکان یتیم را مانند فرزندان خود می‌داند، اضافه کرد: مهم نیست، چقدر کمک می‌کنیم، مهم این است که با حضور خودمان به کودکان نشان دهیم که همیشه با آنها هستیم.

این مادر با بیان اینکه حضور معنوی در جشن عاطفه‌ها مهم‌تر از حضور مادی است، از مردم استان خواست، در کمک به دانش‌آموزان نیازمند از هیچ کمکی دریغ نکنند.

انتهای پیام/73005/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول