اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش «جک و ساقه لوبیا»:

تفکیک سنی نمایش‌ها را تخصصی می‌کند

کارگردان نمایش «جک و ساقه لوبیا» گفت: تفکیک سنی تئاتر کودک، نوجوان و خردسال موجب تخصصی‌تر شدن نمایش‌ها می‌شود.

تفکیک سنی نمایش‌ها را تخصصی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، فریبا دلیری که با نمایش «جک و ساقه لوبیا» در همدان حضور می‌یابد، اظهار کرد: این نمایش برداشتی از داستان «جک و ساقه لوبیا» است ولی تفاوت‌های بسیاری با این داستان دارد که برای بخش خردسال آماده شده است.

وی با بیان اینکه این تئاتر جنبه آموزشی دارد، تئاتر آموزشی را یکی از بهترین انواع تئاتر برای تأثیرگذاری بر روی مخاطب دانست.

کارگردان نمایش «جک و ساقه لوبیا» گفت: این نمایش دوزبانه است به این معنا که مخاطب در این نمایش به دو زبان انگلیسی و فارسی ارتباط برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه بچه‌ها باید خود، در محیط آموزشی قرار گیرند تا مباحث را درک کنند، ادامه داد: این نوع از کار در درک عمیق‌تر مسائل مثمر ثمر خواهد بود.

دلیری اظهار کرد: در نمایش «جک و ساقه لوبیا» نمایش با استفاده از خود تماشاچیان پیش می‌رود و از نظر آنها هم بهره گرفته می‌شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از تفکیک بخش نمایشی کودک، نوجوان و خردسال گفت: از آن جا که ساخت نمایش برای هر سنی دارای معیارهای خاص است، این تفکیک به منظور تخصصی‌تر شدن کارها، باید صورت می‌گرفت.

کارگردان نمایش «جک و ساقه لوبیا» با بیان اینکه مردم همدان بسیار با فرهنگ هستند، افزود: یکی از شواهد این ادعا را می‌توان در تئاتردوستی مردم همدان دانست به طوری که به جرأت می‌توان گفت اشتیاق در دیدن تئاتر در بین مردم همدان بیشتر از تهران است.

بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 24 تا 30 مهرماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89003/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول