اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی ناشنوایان صورت گرفت

برگزاری جشن بزرگ ناشنوایان در قزوین

جشن بزرگ ناشنوایان ویژه کودکان ناشنوا و کم‌شنوا با حضور مسئولان استانی در قزوین برگزار شد.

برگزاری جشن بزرگ ناشنوایان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جشن بزرگ ناشنوایان ویژه کودکان ناشنوا و کم شنوا امروز به همت اداره کل بهزیستی استان قزوین و اداره کل آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در سالن اجتماعات مدرسه خاتون بابایی قزوین برگزار شد.

در این مراسم حسین افشارمقدم مدیرکل بهزیستی استان قزوین، جعفر حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، محمدرضا لطفی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین،‌ راحله جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین و خانواده‌های ناشنوایان حضور داشتند.

در مراسم یاد شده مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین مطالبی پیرامون ناشنوایی و نقش مربیان، معلمان و اولیای کودکان ناشنوا و لزوم ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی جامعه در راستای پذیرش ناشنوایان بیان کرد.

همچنین مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این مراسم سخنانی پیرامون نقش والدین کودکان ناشنوا و ادامه فرآیند آموزش آنان از طریق خانواده در پیشرفت فرآیند درمان بیان کرد.

این مسئول به اجرای طرح غربالگری ناشنوایان و تلاش‌های این اداره کل در راستای لزوم کاهش و پیشگیری از این معلولیت در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در صورت بروز مشکلات شنوایی کودکان این اداره کل برای درمان و توانبخشی آنان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی همچنین آمار و اطلاعاتی از تعداد ناشنوایان و کم‌شنوایان و استفاده‌کنندگان از خدمات اداره کل بهزیستی استان قزوین ارائه کرد.

در پایان این مراسم نوری مدیر مؤسس مرکز پرنیان و شیرمحمدی کارشناس مرکز خاتون بابایی مطالبی پیرامون ناشنوایی و نقش مؤثر خانواده‌‌ها ارائه کردند.

گفتنی است؛ در مراسم یاد شده محیطی برای کودکان ناشنوا برای بازی، سرگرمی و مسابقات نقاشی فراهم شده بود تا آنان در این محیط شاد باشند.

این مراسم یاد شده با اهدا جوایزی به خانواده‌های موفق و همچنین کودکان ناشنوا پایان یافت.

انتهای پیام/77009/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول