اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برنامه‌های جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

پروانه‌ها با قطار شادی زنگ جشنواره را به صدا در می‌آورند

زنگ مدارس، قطار شادی، جشن پروانه‌ها، شمع و گل و پروانه از جمله برنامه‌های جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان است که در استان اصفهان اجرا می‌شود.

پروانه‌ها با قطار شادی زنگ جشنواره را به صدا در می‌آورند

دبیر اجرایی کمیته برنامه‌های جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد برنامه‌های جنبی که در این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به عنوان نخستین برنامه پرواز بادبادک‌ها در روز جمعه گذشته در حاشیه زاینده‌رود و با استقبال بسیار مردم اجرا شد.

میثم احمدی با اشاره به اینکه از شش مهر ماه سال جاری نیز زنگ مدارس با نام زنگ جشنواره در بیش از 120 مدرسه به صدا در آمده است، تصریح کرد: در مدارس مقاطع ابتدایی و راهنمایی استان اصفهان گروه‌های هنرمند کودک و نوجوان به اجرای نمایش‌های تئاتر می‌پردازند.

وی ادامه داد: اجرای نمایش‌های جشن‌های فیلم کودک و نوجوان، سرود و ترانه‌های مرتبط به جشنواره، مسابقه و سرگرمی از جمله برنامه‌هایی است که تا 17 مهر ماه در مدارس اجرا می‌شود.

این مسئول در مورد قطار شادی که هر ساله جز برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم کودک بوده است، یادآور شد: حرکت قطار شادی بیست و هفتمین دوره جشنواره از 16 مهر ماه آغاز می‌شود و بازیگران با تن‌پوش‌های عروسکی کودکان را به حضور در جشنواره دعوت می‌کنند.

احمدی به ویژه‌برنامه هفته کودک با نام «آرزوی آبی» اشاره داشت و تاکید کرد: به مناسبت هفته کودک در 16 مهر ماه بستر زاینده‌رود پذیرای ماهیان کودکانی می‌شود که با آویختن آن به داربست‌های از پیش تعیین شده، پیامدهای خشکی زاینده‌رود را با زبان کودکانه خود نشان می‌دهند.

وی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط کمیته برنامه‌های جنبی به برنامه شمع، گل و پروانه اشاره داشت و ادامه داد: این برنامه 15 مهر ماه در محل گلستان شهدا و با حضور کودکان و نوجوانان و مسئولین برگزاری جشنواره ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کمیته برنامه‌های جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان دو برنامه دیگر در زمان جشنواره را عنوان و تاکید کرد: جشن پروانه‌ها که از 16 تا 19 مهر ماه در سالن 25 آبان و توسط عموپورنگ و محمد امین ویژه مدارس و خانواده‌ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: تورهای گردشگری ویژه هنرمندان داخلی و خارجی که از زمان آغاز جشنواره برای تماشای اماکن تاریخی و گردشگری اصفهان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/63007/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول