اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی:

تکمیل 6 پروژه کانون پرورشی خراسان شمالی معطل اعتبارات است

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اعلام اینکه 6 پروژه کانون پرورشی این استان اکنون به طور میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: تکمیل این پروژه‌ها اختصاص اعتبارات ویژه‌ای را می‌طلبد.

تکمیل 6 پروژه کانون پرورشی خراسان شمالی معطل اعتبارات است

سید علی ارکانی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اعلام اینکه 6 پروژه کانون پرورشی این استان اکنون به طور میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: تکمیل این پروژه‌ها اختصاص اعتبارات ویژه‌ای را می‌طلبد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی این پروژه‌ها را شامل مجتمع‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های مختلف این استان برشمرد.

وی افزود: این پروژه‌ها از محل مصوبات سفر دولت در استان اجرایی شده که با تکمیل و بهره‌برداری از آن سرانه برخورداری کودکان و نوجوانان از فضاهای کانون به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

ارکانی‌فرد یکی از محوری‌ترین طرح‌های اولویت‌دار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی را ایجاد مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری کانون با پنج هزار متر زیربنا و حدود 50 میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد.

به گفته وی، این پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا خواهد شد، که برای سال 92 اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در عین حال یکی از مشکلات اجرای این طرح را عدم تأمین زمین مناسب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مربوط به کودکان و نوجوانان باید در بهترین نقاط شهر و ترجیحاً پارک‌ها انجام شود، تصریح کرد: با وجود رایزنی‌های انجام شده با شورای سوم شهر،‌ لیکن زمینی اختصاص نیافته و قرار است تا مذاکراتی را با اعضای شورای چهارم در این باره داشته باشیم.

ارکانی‌فرد اختصاص زمین از سوی راه و شهرسازی در شهرک گلستان بجنورد را هم برای اجرای طرح برشمرد و گفت: البته زمین اختصاص یافته صرفاً 5 هزار متر بوده که جوابگوی اجرای این پروژه بزرگ نخواهد بود.

وی احداث فضاهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارای استانداردهایی و صرفاً در یک طبقه عنوان کرد و افزود: از مسئولان استان انتظار می‌رود تا برای تأمین زمین مناسب برای این پروژه تدبیر کنند.

* تاکید بر برگزاری باشکوه‌تر برنامه‌های هفته ملی کودک در خراسان شمالی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در ادامه بر برگزاری باشکوه‌تر برنامه‌های هفته ملی کودک در این استان با مشارکت دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

وی با بیان اینکه معطوف کردن جامعه به حقوق کودک از ضروریات است، گفت: کودکان برای ساختن آینده بهتر جامعه می‌توانند اثرگذاری زیادی داشته باشند و از این رو باید در این سنین به نیازهای آنان توجه شود.

ارکانی‌فرد حضور خانواده‌ها در برنامه‌های هفته کودک را مهم خواند و افزود: این حضور باعث ارتباط دو سویه بین کودک و خانواده و درک بیشتر آنان از نیازهای کودکان خواهد شد و با این رویکرد به طور حتم یک جامعه سالم و مطلوب خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به یک جامعه ایده‌آل و آرمان‌شهر برسیم، شاکله آن باید از سنین کودکی پایه‌ریزی و این گروه سنی به درستی هدایت شوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه به باور بسیاری از روان‌شناسان و مشاوران نقش تربیتی کودک جایگاه خاصی در آینده جامعه دارد، خاطرنشان کرد: تحقق تمامی این آرمان‌های مطلوب بسته به توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور است.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، در طول هفته ملی کودک در خراسان شمالی خبر داد.

انتهای پیام/63002/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول