اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

مظلومیت کودکان فلسطینی فراموش شده است

امام جمعه دماوند به مناسبت روز همدردی با کودکان فلسطینی گفت: این روزها احساس می‎شود که مظلومیت کودکان فلسطینی به فراموشی سپرده شده است.

مظلومیت کودکان فلسطینی فراموش شده است

حجت‎الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران افزود: امروز کودکان مظلوم در بحرین، افغانستان، عراق و هر جای دیگر که این روزها شاهد عملیات‎ انتحاری هستند و مظلومانه قتل عام می‎شوند، فراموش شده‎اند.

وی با اشاره به استفاده تبلیغاتی رسانه‎های غربی از کودکان سوریه که در بمباران‎های اخیر به طرز تأثیرگذاری کشته شده‎اند، اظهار داشت: این مسئله بد نیست؛ اما ای کاش کودکان بمباران‎های شیمیایی حلبچه و سردشت هم دیده می‎شدند یا امروز کودکان فلسطینی نیز که هدف تیرهای صهیونیست هستند، دیده شوند.

علاءالدینی با بیان اینکه متأسفانه در اهمیت به حقوق کودک و بازتاب ظلم به کودکان در جهان امروز تبعیض وجود دارد، اظهار کرد: جهانی که به سرنوشت کودکان حساسیت نشان می‎دهد، باید این حساسیت را نسبت به سرنوشت همه کودکان داشته باشد و نه فقط از بعضی اتفاقات استفاده رسانه‎ای کند و به برخی دیگر اصلاً نگاه نکند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: کودکان فلسطینی که از سرزمین خود رانده شده و در اردوگاه‎های سرد و سیاه، در رؤیای سرزمین زیتون و در آرزوی زندگی آرام در وطن خود روزها را سپری می‎کنند، نیز باید دیده شوند.

علاءالدینی در ادامه با ذکر اینکه امروز به عنوان دحوالارض و روز پیدایش زمین شناخته شده است، بیان کرد: ای کاش در این روز به این بیندیشیم که از آغاز آفرینش زمین و انسان و استقرار انسان بر روی زمین دو نکته همیشه در جوامع بشری مورد اهمیت بوده است.

وی این دو نکته را اهمیت به حقوق و حدود زن و اهمیت به کودک در خانواده و جامعه دانست و اضافه کرد: توجه ویژه به این دو مسئله به خاطر این بوده که در جامعه‎شناسی این دو به دلیل حساسیت‎های ذاتی، همیشه مورد تهدیدات اجتماعی بوده‎اند.

امام جمعه دماوند همچنین به تأکید اسلام به این دو مورد اشاره و تصریح کرد: در آموزه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های اسلام ما حتی می‎بینیم که کودکان معلم انسان معرفی شده‎اند.

علاءالدینی به حدیثی از حضرت محمد(ص) اشاره و بیان کرد: آن حضرت فرمودند کودکان را دوست دارند به چند دلیل؛ چون کودکان گریه می‎کنند، روی خاک می‎نشینند، دعوا می‎کنند اما کینه‎ای به دل نمی‎گیرند، چیزی را ذخیره نمی‎کنند، می‎سازند و خراب می‎کنند.

وی در تفسیر این حدیث نبوی گفت: گریه کردن دلیل روح پاک کودکان ذکر شده است؛ روی خاک نشستن دلیلی بر تواضع و عدم تکلف در کودکان است؛ کینه نگه نداشتن نیز دلیلی بر گذشت آنان، ذخیره نکردن نشانه‎ای بر عدم حرص و آز در کودکان و ساختن و خراب کردن نیز دلیل عدم وابستگی کودکان به مادیات است.

امام جمعه دماوند در پایان با اشاره به روایتی مبنی بر ظهور امام زمان (عج) در چنین روزی گفت: امیدواریم با قیام آن حضرت شأن واقعی همه کودکان و به‌ویژه کودکان مظلوم و آواره فلسطینی مورد توجه همه جهانیان قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول