اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس علوم‌پزشکی جیرفت تشریح کرد

عدم ارتباط بیماری مهرانگیز 9 ساله با تجویز پزشک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: قصه مهرانگیز 9 ساله ساکن شهرستان رودبار هیچ ارتباطی به تجویز پزشک و تزریق آمپول آمپی‌سیلین نداشته و علائم خارش و جوش این کودک ناشی از بیماری ناشناخته وی بوده است.

عدم ارتباط بیماری مهرانگیز 9 ساله با تجویز پزشک

فریدون افضلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: هیچ واکسنی به مهرانگیز کودک 9 ساله ساکن شهرستان رودبار در هیچ‌یک از پایگاه‌های بهداشتی و درمانی زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان رودبار تزریق نشده است.

وی با بیان اینکه به این کودک آمپول آمپی‌سیلین تزریق شده نه واکسن که این آمپول هم تست نمی‌شود و به هر فردی در هر سنی تزریق می‌شود، افزود: در روز مراجعه نمونه‌گیری از کودک برای تشخیص گرفته شده و به آزمایشگاه اسلام‌آباد ارسال شد که مدارک آن موجود است، بیمار پس از معاینه با کد ارجاع پزشک درمانگاه محل سکونت به پزشک متخصص اطفال ارجاع داده شده که والدین مراجعه کرده‌اند.

افضلی تصریح کرد: این بیمار به بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج فرستاده شده که در آنجا تأیید شده که بیماری ناشناخته‌ای دارد و علائم خارش و جوش ناشی از تزریق اشتباهی نبوده است، هر چند که در برخی موارد ممکن است برخی داروها برای افرادی عارضه‌ای داشته باشند که در این موارد هم مصرف دارو قطع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بعد از ترخیص بیمار از بیمارستان شهرستان کهنوج خانواده وی کودک را به بیمارستان فاطمه‌الزهرا کرمان بردند که بعد از معاینه کودک در مطب پزشک مورد خاصی برای وی تشخیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه امروز هم شخصا این کودک را معاینه کردم که سالم بود، تصریح کرد: البته با همه این شواهد و سلامت، وی به بخش اطفال بیمارستان امام خمینی شهرستان جیرفت ارجاع داده شد.

در ادامه و پیگیری‌های مستمر، صبح امروز دهم مهر ماه سال جاری برخی خبرنگاران در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی، از زبان پدر و برادر بیمار مورد نظر که کودک خود را نیز به همراه داشتند وقایع را جویا شدند که دقیقا ادعاهای مطرح شده را تکذیب و خلاف آن را بیان کردند.

حسین صداقت‌نیا مدیر شبکه بهداشتی و درمانی شهرستان رودبار هم در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هیچ‌گونه اجباری در دریافت دارو و تزریق داروهای تجویز شده در هیچ‌کدام از مراکز بهداشتی درمانی نبوده و این مورد برای این بیمار نیز صدق دارد.

وی افزود: داروی تزریق شده واکسن نبوده و آنتی‌بیوتیک و آمپی‌سیلین بوده که دستورالعملی برای تست این دارو وجود ندارد.

صداقت‌نیا تصریح کرد: تشخیص بیماری کودک نوعی بیماری خود ایمنی با عنوان hsp با منشأ نامعلوم است و تمام علائم و مشکلات کودک اعم از دل درد، محدودیت حرکات و ضایعات پوستی از علائم این بیماری است که در طی مدت آغاز و ادامه بیماری رخ می‌دهد و هیچ ارتباطی با داروی مصرفی بیمار ندارد و از عوارض دارو نیز نیست.

وی خاطر نشان کرد: محدودیت حرکات اندام‌ها جزو روند بیماری بوده و عبارت فلج شدن که در متن خبر درج شده و از عوارض تزریق واکسن اشتباهی عنوان شده، کاملا غیر تخصصی و غیر کارشناسی است.

وی بیان داشت: آب آشامیدنی روستا از چشمه تامین می‌شود که به شکل لوله‌کشی به روستا انتقال می‌یابد و پرکلرین برای ضدعفونی و تصفیه در اختیار اهالی از طریق بهورز خانه بهداشت روستای هم‌جوار به صورت ماهانه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/80002/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول