اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

8 هزار مددجوی کمیته امداد اردبیل‌ از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 8 هزار و 600 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان اردبیل از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

8 هزار مددجوی کمیته امداد اردبیل‌ از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات محرومان روستای گوگه نیر اظهار داشت: هر سه ماه یک بار بابت حق بیمه‌ این تعداد از مددجویان تحت حمایت بالغ بر 12 میلیارد ریال به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: مددجویان زیرپوشش با شرایط سنی زیر 55 سال بیمه شده و در مدت 10 سال و در برخی موارد زیر 10 سال بازنشسته شده و مستمری می‌گیرند.

زلالی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته‌ امداد در راستای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت خاطر نشان کرد: 30 هزار خانوار تحت حمایت کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل قرار دارند که ماهانه بالغ بر 12 میلیارد ریال مستمری برای آنان پرداخت می‌شود.

این مسئول همچنین در گوشه‌ای از سخنان خود میزان زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری را 40 میلیارد ریال عنوان نمود و پیش‌بینی کرد: با توجه به ظرفیت منطقه امیدواریم تا پایان سال‌جاری این میزان به 60 میلیارد ریال افزایش یابد.

وی اضافه کرد: زکات جمع‌آوری شده در اولویت اول برای فقرا و در اولویت بعدی جهت انجام پروژه‌های عام‌المنفعه و عمرانی در همان روستاهای مؤدی زکات هزینه می‌شود.

زلالی بیان کرد: توانمند‌سازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته ‌امداد از اولویت برنامه‌های این نهاد حمایتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان از برگزاری جشن خودکفایی در آبان ماه امسال در بین سه هزار مددجوی کمیته‌ امداد در استان اردبیل خبر داد.

وی از نظارت بر طرح‌های در دست اجرا از جمله طرح‌های خود‌اشتغالی کمیته امداد توسط کارشناسان این اداره کل خبر داد و گفت: آموزش‌های رایگان برای مددجویان و تعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش مشاغل از اهم فعالیت‌های این نهاد می‌باشد.

زلالی اصلی‌‌ترین رویه حرکتی اداره کل کمیته‌ امداد استان را توانمند‌سازی خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و افزود: این اداره کل در این راستا از لحاظ تسهیلات قرض‌الحسنه، آموزش‌های رایگان و سایر خدمات حمایتی پیشتاز است.

این مسئول تصریح کرد: هم‌ اکنون سه کانون فرهنگی و تربیتی دائم در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و بیله‌سوار در حال فعالیت است که در آینده‌ای نزدیک در شهرستان خلخال و پارس‌آباد نیز با همکاری و حمایت‌های فرمانداران کانون دائم در این شهرستان‌ها نیز به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/62001/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول