اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

55 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد مازندران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: 55 هزار و 800 نفر سالمند در استان زیر پوشش این نهاد هستند.

55 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد مازندران

ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: 6/18 درصد سالمندان مازندران زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های انسان در جامعه امروزی دوران سالمندی و کهنسالی است که در این دوره انسان‌ها از تحلیل توان فیزیکی، اختلالات روحی و روانی احساس ناتوانی و مسائل عدیده جسمانی برخوردار می‌شوند.

باغبانی بیان داشت: بر اساس سفارشات پیامبر(ص) و ائمه معصومین وظیفه داریم که نسبت به آنان تکریم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی گرایش دارد گفت: مشکلات جامعه ما فقط جوانان نیستند بلکه باید باید برای جمعیت سالمندی که به‌زودی با آن روبه‌رو هستیم آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان یک سازمان بزرگ حمایتی با دستور امام راحل که بر اساس تعالیم اسلامی خدمت‌رسانی به محرومان مشغول است، رسیدگی به امور سالمندان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول استانی افزود: در مازندران از 55 هزار و 800 نفر از مددجویان سالمند زیرپوشش این نهاد، 17 هزار و 77 نفر شهری و 38 هزار و 723 نفر روستایی هستند که به دلایل مختلف توان کار و خودکفایی برای آنان میسر نیست و در قالب طرح شهید رجایـــی علاوه بر دریافت مستمری  در بخش‌های بهداشتی درمانی، امور بیمه، مشاوره، توزیع کالا، پرداخت تسهیلات کارگشایی  عمرانی و برخی خدمات شامل تسهیلات اشتغال و خودکفایی و کمک به امر ازدواج برای فرزندان آنان از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: نسبت تعداد سالمندان تحت حمایت به جمعیت استان 6/18 درصد که 8/11 درصد شهری و 7/24 درصد روستایی است که ماهانه 14 میلیارد و670 میلیون ریال از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول