اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ‌نیشابور اعلام کرد

رشد هزار درصدی اطعام نیازمندان کمیته امداد نیشابور

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور گفت: بیش از هزار درصد رشد در سرفصل اطعام نیازمندان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، داشته‌ایم.

رشد هزار درصدی اطعام نیازمندان کمیته امداد نیشابور

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، هادی محمدیان عصر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران در سالن اجتماعات این نهاد، افزود: آمار اطعام شش ماهه از محل منابع مالی این نهاد 723 میلیون و 277 هزار و 880 ریال بوده است.

وی اظهار داشت: 15 میلیون و 292 هزار و 360 ریال نیز از محل مساعدت مردم از طرف هیئت امنای مساجد و شوراهای روستایی و شهری به افراد نیازمند مساعدت شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌معیشت مددجویان از اعتبارات دولتی نه صدقات مردمی تامین می‌شود، اظهار داشت: صدقات جمع‌آوری شده در خود شهرستان برای جهیزیه، درمان و عمران مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور هزینه می‌شود.

این مقام مسئول محلی اذعان کرد: اگر رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نکنند قطعا خدمات هیچ سازمانی انعکاس پیدا نمی‌کند.

محمدیان اضافه کرد: ما دست‌مان را به سمت رسانه‌ها دراز می‌کنیم زیرا شفاف‌سازی عملکرد کمیته امداد امام به توسعه اهداف و خدمات این نهاد کمک می‌کند.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران از حضور متکدیان در سطح شهر، تصریح کرد: کمیته موظف به حمایت از نیازمندان است و ما فقط یک عضو ستاد جمع‌آوری متکدیان هستیم و همه اعضای ستاد باید دست به دست هم بدهند تا پدیده زشت تکدی‌گری از سطح معابر شهر فرهنگی گردشگری نیشابور حذف شود.

وی با بیان اینکه متکدیان قانع نیستند، توضیح داد: 22 هزار نفر زیر پوشش کمیته هستند که با استدلال متکدیان چون رقم پرداختی کمیته کم است پس همه باید تکدی‌گری کنند و البته این منطقی نیست.

محمدیان با بیان اینکه راهش این است که مردم به تکدی‌گران کمک نکنند، ادامه داد: بعضی عادت کرده‌اند البته این موضوع شامل همه نمی‌شود.

وی یادآور شد: افراد زیادی از این گدایان جمع‌آوری ‌شدند ولی بررسی‌ها نشان داد در نهان وضع مالی خوبی داشتند.

کارشناس مسئول فرهنگی کمیته امداد  امام خمینی(ره) نیشابور نیز در این نشست گفت: 520 پایگاه در دهم مهرماه جاری کمک‌های مردم در جشن شکوفه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند که مبالغ جمع‌آوری شده در اختیار آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان زیر پوشش قرار می‌گیرد.

ذبیح‌الله حاجتمند افزود: در روز یازدهم مهرماه 17 پایگاه در شهرهای اقماری و پنج پایگاه در پنج روستای بزرگ و در روز دوازدهم در اطراف محل‌های برگزاری نماز جمعه در سطح شهرستان دایر می‌شود.

وی با اشاره به زیر پوشش داشتن 684 نفر دانشجو توسط این کمیته، خاطرنشان کرد: مطابق قانون، کل هزینه شهریه افراد زیر پوشش در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و ... تا پایان سال گذشته از طرف کمیته پرداخت می‌شد.

حاجتمند یادآور شد: امسال به‌خاطر کمبود بودجه، هزینه پرداخت نشده است ولی برای دانشجویان فنی 200 هزار تومان و دانشجویان غیر فنی 150 هزار تومان در هر ترم پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 11 هزار و 610 خانوار با 22 هزار و 705 نفر جمعیت در قالب مددجویان عادی زیر پوشش کمیته امداد نیشابور هستند.

انتهای پیام/2202/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول