اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

حمایت کمیته امداد از 46 هزار سالمند کردستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت این نهاد از 46 هزار سالمند در این استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد از 46 هزار سالمند کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز سالمند که در مجتمع فجر برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی جزو نهادهایی است که به منظور رفع و ریشه‌کن کردن محرومیت بعد از پیروزی انقلاب به فرمان ملکوتی امام راحل تشکیل شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی در کردستان بیش از 54 هزار خانوار نیازمند را زیر چتر حمایت‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: این تعداد خانوار نیازمند به صورت مستمر و ماهیانه از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: با احتساب کمک‌های موردی این نهاد به افراد نیازمند در مجموع بیش از 200 هزار نیازمند در استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

موسی‌نژاد به وجود بیش از 6 میلیون سالمند در سطح کشور اشاره کرد و گفت: 121 هزار از سالمندان سطح کشور در استان کردستان زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 46 هزار نفر از جمعیت 121 هزار نفری سالمندان زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی استان قرار دارند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، در مجموع 40 درصد از سالمندان این استان در قالب طرح شهید رجایی از خدمات کمیته امداد در استان بهره‌مند هستند.

موسی‌نژاد با اشاره به پرداخت بیش از 30 میلیارد تومان خدمات از ابتدای امسال تا کنون به مددجویان زیر پوشش این نهاد گفت: 14 میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه سالمندان هزینه شده است.

به گفته وی، خدمات درمانی، مستمری و اجاره مسکن و غیره از جمله خدماتی است که از سوی کمیته امداد به سالمندان زیرپوشش در روستاها و شهرهای مختلف استان ارائه می‌شود.

وی از اختصاص کمک‌ هزینه 500 هزار تومانی برای سالمندان خبر داد و گفت: ارائه خدمات درمانی به سالمندان روستایی و حتی شهری جزو سرفصل‌های وظایف امداد نیست اما به منظور ارائه خدمات هرچه بیشتر به این جامعه در سطح روستاها نیز برای مددجویانی که مشکلات درمانی دارند تا سقف یک میلیون تومان کمک هزینه درمانی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از سالمندان به عنوان گنجینه‌ها انسانی نام برد و گفت: بهره‌گیری از تجربیات آنان برای پیشبرد اهداف نقش مهمی دارد.

موسی‌نژاد در ادامه از برگزاری جشن عاطفه‌های همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی به منظور رفع مشکلات و نیازهای نیازمندان به ویژه جامعه هدف زیرپوشش از مهم‌ترین اولویت‌های ما در استان است.

وی مشارکت مردم کردستان در برنامه‌های مختلف امداد را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور پرشور مردم به ویژه افراد خیر شاهد جمع‌آوری کمک‌های قابل توجهی به منظور رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند در جشن عاطفه‌های امسال باشیم.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول