اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

بیش از یک میلیون سالمند در کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر از سالمندان کشور زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

بیش از یک میلیون سالمند در کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید ستاری ظهر امروز در همایش تجلیل از سالمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی به مناسبت نهم مهرماه روز جهانی سالمند اظهار کرد: در حال حاضر بیش از شش میلیون سالمند در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و 500 هزار نفر معادل 25 درصد زیر‌پوشش این نهاد قرار دارند.

وی تصریح کرد: سالمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی از خدمات متنوع این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع این افراد حدود 60 درصد زن و بقیه مرد هستند، ادامه داد: 40 درصد آنان در نقاط روستایی ساکن هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی تکریم سالمندان را امری ضروری دانست و اظهار کرد: سالمندان گنجینه‌های ارزشمندی از تجربه هستند که باید از تجارب بالای آنها برای پیشبرد زندگی بهره مناسب را برد.

ستاری افزود: در دین مبین اسلام تکریم سالمندان بسیار مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است و باید در این زمینه فرهنگ‌‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی تامین نیازهای سالمندان در زمینه‌های خوراک، پوشاک، بهداشت و درمان را در اولویت قرار داده و  تلاش خود را برای خدمت به سالمندان به کار بسته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه 28 درصد از جمعیت سالمند استان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: هم‌اکنون این نهاد 40 هزار سالمند را زیرپوشش خدمات حمایتی خود دارد که این تعداد حدود 28 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

محسن ولیئی اظهار کرد: در حال حاضر میانگین جمعیت سالمندی در کشور 8.25 درصد است که این رقم در استان مرکزی 9.9 درصد بوده و این امر نشان دهنده رشد بالای سالمندی است.

انتهای پیام/87005/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول