اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زنجان:

تولیدکنندگان زباله‌های عفونی مسئول امحای آن هستند

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به اینکه بر اساس قانون تولیدکنندگان زباله‌های عفونی مسئول امحای آنها هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در صدد مدیریت این نوع زباله‌ها است.

تولیدکنندگان زباله‌های عفونی مسئول امحای آن هستند

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ورود دو شرکت برای تعیین تکلیف زباله‌های شهری در زنجان اظهار داشت: آخرین بررسی‌ها بیانگر مطرح شن تولید کمپوست از پسماندها است.

وی به در جریان بودن مذاکره با دو شرکت برای تولید کمپوست از زباله اشاره کرد و افزود: موضوع همکاری با این دو شرکت در حال بررسی در کمیته سرمایه‌گذاری است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان به تماس‌های برقرار شده با دانشگاه علوم پزشکی برای تعیین تکلیف پسماندهای پزشکی اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه خود در صدد مدیریت این نوع پسماندها است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، امحای زباله‌های عفونی بر عهده تولیدکننده آن است از این رو پزشکان باید مسئولیت امحای این نوع زباله‌ها را بپذیرند.

محمدی در پاسخ به سئوالی در مورد کمبود سطل‌های زباله در سطح شهر زنجان از جمله بازار گفت: سطل‌های زباله در حد ممکن در سطح شهر جانمایی و نصب شده است ولی بازار تعریف و مشکلات خود را برای نصب سطل زباله دارد چراکه هیچ مغازه‌داری اجازه نصب سطل زباله را در کنار مغازه خود نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه زباله‌های بازار توسط خود کسبه آن هم بعد از تعطیلی مغازه‌ها در آنجا رها می‌شود، اضافه کرد: شاید برای شاهدان بعد از تعطیلی بازار قابل تصور نباشد ولی مشکل زباله‌های بازار زنجان تا صبح روز بعد حل می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان از تشکیل واحدی به نام آب و فاضلاب در شهرداری زنجان خبر داد و افزود: این واحد مسئول پاکسازی معابر و نهرهای شهری است.

وی طعمه‌گذاری برای نابود کردن حیوانات موذی مانند موش را از جمله وظایف واحد آب و فاضلاب اعلام کرد و گفت: شهرداری زنجان چند روز یکبار اقدام به شستشوی نهرها به ویژه مناطقی که بوی بدی دارند، می‌کند.

محمدی از امضای قرارداد با یک اکیپ برای تلف کردن سگ‌های ولگرد در سطح شهر زنجان خبر داد و اضافه کرد:  این اکیپ از آغاز سال‌جاری تاکنون اقدام به جمع‌آوری 450 قلاده سگ از سطح شهر زنجان کرده است.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول