اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامزد تصدی شهرداری رشت:

ساختار شهرداری رشت را توانمند می‌کنم

نامزد تصدی شهرداری رشت گفت: ساختار شهرداری رشت را به جایی می‌رسانم که موجب رشد این شهر شود تا اعتماد مردم را به مجموعه شهرداری بازگردانم.

ساختار شهرداری رشت را توانمند می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود یحیی‌زاده با مدرک کارشناسی جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری رشت است که امشب برای ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورای اسلامی این شهر حضور یافت.

*نقش مهم شناخت مسایل شهری در مدیریت شهری

وی مهم‌ترین موضوع در مدیریت شهری را شناخت و درک نسبت به مسایل شهری عنوان کرد.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت، اظهار کرد: برنامه‌های بنده در چشم‌انداز و افق شهر رشت، مدل مدیریت برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل و اقدام‌های اصلاحی است.

وی، رویکرد برنامه‌های خود را شهروند‌محوری ذکر کرد و گفت: این مسئله مهم است که فاصله اقدام‌های ما با رضایت مردم باید تا چه حد باشد.

مدیرکل منابع و تحول انسانی استانداری گیلان، در نظر گرفتن راهکارهایی برای افزایش منابع درآمدی شهرداری را مهم دانست و تصریح کرد: می‌خواهم رشت را در بعد ملی ارتقا دهم.

وی، با اشاره به اینکه برنامه‌ها باید جایگاه ملی پیدا کنند، افزود: برخی پروژه‌های رشت ظرفیت ملی شدن دارند.

*مدیریت ضعیف شهرداری رشت

یحیی‌زاده، مدیریت ضعیف را مهم‌ترین مشکل رشت نامید و یادآور شد: کاهش درآمدهای شهرداری و فقدان مدیریت در بعد خدمات شهری از مشکلات اساسی رشت است.

وی، با بیان اینکه اگر مدیریت درست در رشت اعمال نشود مشکلات اساسی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع مدیریت در شهرداری بسیار مهم است.

داوطلب تصدی شهرداری رشت، شهر را یک کالبد فیزیکی ندانست و گفت: شهر دارای روح است و باید به فضای حیاتی و زیستی آن توجه شود.

وی کار اثربخش را مورد رضایت مردم دانست و متذکر شد: شورا پارلمان شهری است و هر برنامه باید توسط این پارلمان مورد توجه قرار گیرد.

*توانمندسازی ساختار شهرداری رشت رویکرد مهم

یحیی‌زاده یکی از رویکردهای مهم خود را توانمندسازی ساختار شهرداری رشت ذکر کرد و افزود: می‌خواهم ساختار شهرداری رشت را به جایی برسانم که موجب رشد این شهر شود و اعتماد شکسته شده مردم را به مجموعه شهرداری بازگردانم.

وی، با اشاره به اینکه اعتماد مردم موجب افزایش مشارکت مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف بنده افزایش رضایت شهروندان است.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت ارتقای جایگاه شهرداری را هدف مهم خود برشمرد و تصریح کرد: تعریف و تسریع پروژه‌های ملی و افزایش مشارکت مردم و درآمد شهرداری جزو برنامه‌های بنده است.

وی استفاده از بانوان در خدمات شهری را از دیگر برنامه‌های خود ذکر کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های بزرگ برای ترویج فرهنگی، تجهیز و تخصیص منابع و برطرف شدن موانع شهرداری جزو برنامه‌های بنده است.

یحیی‌زاده سهم ارزش افزوده شهرداری رشت را سه میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: می‌توان این مبلغ را به شش یا هفت میلیارد تومان رساند.

*ضرورت تشکیل کارگروه اقتصاد شهری در شهرداری

وی تشکیل کارگروه اقتصاد شهری را ضرورت خواند و یادآور شد: حذف قراردادهای غیرضروری، بهبود فضای شهری، حمل‌ونقل شهری و ارتقای جایگاه مدیریت شهری از برنامه‌های مهم است.

نامزد تصدی شهرداری رشت، با اشاره به اینکه به دنبال مدیریت شهری هستیم، خاطرنشان کرد: برای سد معبر، مرمت معابر و مشاغل مزاحم برنامه عملیاتی داریم و از روش درست و منطقی که مشکلات مردم به مرور کمتر شود، استفاده می‌کنیم.

وی اولویت‌بندی پروژه‌های شهر رشت، پیگیری قطار شهری، به نتیجه رساندن طرح جامه شهری، توسعه بازارهای به سبک مدرن، اعتمادسازی، جمع‌آوری پلکانی سد معبر و مهار و کنترل آب‌های سطحی را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

یحیی‌زاده ارتقای سلامت اداری در شهرداری رشت، شفاف‌سازی کارها، بهبود روش‌های مدیریتی، صداقت و قدرتمند کردن شهرداری را از جمله برنامه‌های خود در صورت شهردار شدن رشت برشمرد.

وی در پایان نشست مذکور به پرسش‌های رئیس و اعضای شورای شهر رشت پاسخ گفت.

انتهای پیام/2300/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول