اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری خورموج:

رضایت‌مندی مردم از اولویت برنامه‌های شهرداری خورموج است

سرپرست شهرداری خورموج گفت: رضایت‌مندی مردم از اولویت برنامه‌های شهرداری خورموج است.

رضایت‌مندی مردم از اولویت برنامه‌های شهرداری خورموج است

احمد شیخیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی با بیان اینکه برای بررسی مشکلات مردم ملاقات‌های عمومی افزایش خواهد داشت، اظهار داشت: روزهای سه‌شنبه هر هفته ملاقات عمومی برقرار است، اما در تمام ایام هفته نیز با مردم دیدار خواهم داشت و در طول چند روز حضورم در شهرداری مردم برای رفع مشکلات به‌وجود آمده، آمد و رفت‌های زیادی به شهرداری دارند.

وی در خصوص اینکه امروز حدود دو ساعت پاسخگوی 48 نفر از شهروندان خورموجی بودید، افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند کوشش برای اصلاح امور مردم از کمال سعادت است و هدف ما خدمت به شهر و مردم است و وظیفه ما ایجاب می کند که تکریم ارباب رجوع کنیم و هدف اصلی شهرداری در آینده رضایت ارباب رجوع است.

وی ادامه داد: تمام درخواست‌های مردم را شخصاً بررسی و پیگیری خواهم کرد و فرایندی که در نظر گرفته‌ایم این است که کارها را در زمان کوتاه‌تر، راحت‌تر، حتی شفاف‌تر و با راهکاریی که بتوانیم کار مردم را حل و فصل کنیم را انجام دهیم تا رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد.

شیخیانی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم مشکلات مردم را در زمان کوتاهی حل کنیم به دنبال آن مشکلات شهرداری را حل کرده‌ایم و این تعامل را بین شهرداری و مردم در آینده شاهد خواهیم بود و این باعث جلب اعتماد بیشتر مردم به مجموعه شهرداری خواهد شد.

وی افزود: چنانچه نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم با روحیه باز و شفاف با مردم صحبت می‌کنیم؛ چراکه ما دنبال جلب رضایت و اعتماد مردم و حضرت حق هستیم.

شیخیانی در پاسخ به این سئوال که در زمان مدیریت شهری خورموج بیش از 10 میلیارد تومان پرونده در دادگاه بدوی خورموج علیه شهرداری صادر شده است در این زمینه چه اقدامی انجام داده‌اید و چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما نسبت به پرونده‌ها در دادگاه تجدیدنظر اعتراض کرده‌ایم؛ هرچند دفاع در دادگاه بدوی آسانتر است تا در دادگاه‌های تجدید نظر و در ملاقات با ریاست محترم کل دادگستری شرایط را برای وی تشریح کردم که وی قول مساعد داد در این زمینه همکاری کند.

وی در رابطه با مدیریت فضای سبز شهرداری خورموج، افزود: متأسفانه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری که باید در کنار پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های شهرداری باشد از نظم و انضباط کاری خوبی برخوردار نبوده و نیست و کارها روی روال خود انجام نشده و مشکلات عدیده‌ای دامن‌گیر شهرداری شده است.

سرپرست شهرداری خورموج متذکر شد: نسبت به مدیریت خدمات شهری تغییر و تحولات انجام خواهیم داد تا بتوانیم در زمینه خدمات شهری و فضای سبز که یکی از اولویت‌های ماست، روح و نشاط تازه‌ای به شهر بدهیم.

وی در خصوص آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها نیز اذعان کرد: ترمیم حفاری‌هایی که توسط شرکت گاز و آب انجام شده است در دستورکار قرار داده‌ایم تا در اسرع وقت این کار را شروع کنیم؛ در این زمینه نشستی با شرکت گاز داشتیم و پس از بحث و بررسی‌ها مصوب کردیم که پس از ترمیم کوچه‌ها و خیابان‌هایی که حفاری صورت نگرفته عملیات حفاری جدید انجام ندهند و پس از اتمام این پروژه‌ها عملیات جدید را آغاز کنند.

شیخیانی بیان داشت: یکی از مسائل و مشکلاتی که درکنار دیگر مشکلات در شهر وجود داشت تجمع نخاله‌های ساختمانی بود و اولین کاری که انجام دادیم پاکسازی عمومی در سطح شهر بود، چراکه مردم چشم بینای شهرداری در نقاط  مختلف شهر هستند و این را به عینه می‌بینند و می‌توانند با پیشنهادات خود ما را در برای تمیز نگه داشتن شهرمان کمک کنند.

سرپرست شهرداری خورموج در پاسخ به این سئوال که در زمان مدیریت سابق شهرداری 5 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی به مردم تحمیل شده و مبلغ 10 میلیارد تومان نیز پرونده‌هایی علیه شهرداری مطرح و بعضاً منجر به اجرای حکم قطعی شده است، آیا برنامه‌ای جهت حسابرسی برای جلوگیری از بین رفتن پول بیت‌المال دارید؟ گفت: حسابرسی یکی از وظایف ذاتی شهرداری است و از سال 1386 تاکنون هیچ حسابرسی از شهرداری انجام نگرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که خبرنگاران انتظار دارند که شهرداری جدید کار حسابرسی را در دستورکار قرار دهد شما در این زمینه چه وعده‌ای به رسانه‌ها می‌دهید، بیان داشت: ما باید نسبت به این مسئله مهم اقدام کنیم و باید وضعیت هزینه‌های انجام گرفته و درآمدزایی شهرداری و وضعیت سیستم حسابداری را پیگیری کنیم و باید این حسابرسی انجام شود و شهرداری موظف است هر ساله پس از تفریغ بودجه حسابرسی هم انجام دهد.

شیخیانی عنوان کرد: هدف اصلی ما در این زمینه سالم‌سازی است و مچ‌گیری نیست؛ بنده معتقدم با حسابرس مشخص می‌شود که سالم کار کرده‌ایم.

وی، مسائل فرهنگی را از اولویت‌های کاری شهرداری  خورموج عنوان کرد و افزود: اولویت شهرداری کارهای فرهنگی است و در کنار کارهای فرهنگی پشتیبانی و حمایت از تیم‌های ورزشی است و کار را با حمایت از تیم فوتبال ایران‌جوان خورموج، نماینده استان بوشهر در لیگ دسته سوم کشور و تیم فوتبال سپاهان خورموج نماینده شهرستان دشتی در لیگ استان آغاز می‌کنیم.

وی یادآور شد: در راستای تقویت جوانان کمک به تیم‌های ورزشی در شهرستان نوعی سرمایه‌گذاری است و ما از تیم‌های ورزشی به ویژه تیم والیبال دلیران دشتی، نماینده استان بوشهر در لیگ دسته اول کشور که عملکرد خیلی خوبی داشته و در کشور خوب درخشیده است نیاز است که از این تیم مردمی پشتیبانی و حمایت مالی کنیم و قطعاً این کار را انجام خواهیم داد.

سرپرست شهرداری خورموج بیان کرد: نقش رسانه‌ها بارز است و انتظار می‌رود که رسانه‌ها در رأس کارها باشند، چراکه بها دادن به رسانه‌ها باعث پیشرفت هر جامعه به ویژه در بخش فرهنگی است.

وی افزود: شهرداری علاوه بر رسالت عمرانی، رسالت مهم فرهنگی را نیز بر عهده دارد و ارتباط خوب و تعامل با رسانه‌ها یکی از کارهای شهرداری است، چراکه رسانه ها چشمان بیدار هستند و باید به رسانه‌ها بها داده شود و اگر از رسانه‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم اولین موفقیت برای آن دستگاه خواهد بود.

شیخیانی تأکید کرد: رسانه‌ها باعث سالم‌سازی کارها می‌شوند و اطلاع‌رسانی به مردم باید جزو اولویت قرار گیرد و چنانچه شهرداری خورموج به رسانه‌ها بها دهد باعث تعامل، اعتماد، اتحاد، انسجام  و وحدت بین مردم با شهرداری و انعکاس کارهای انجام گرفته خواهد شد.

وی یادآور شد: ما از رسانه‌ها استقبال می‌کنیم، اما بعضی از دوستان از خبرنگاران فاصله می‌گیرند و این فاصله گرفتن خبرنگاران باعث ضرر و زیان بزرگی به دستگاه و مجموعه شهر خواهد بود، چراکه فاصله گرفتن با خبرنگاران اطلاع‌رسانی از عملکرد شهرداری صورت نمی‌گیرد و این باعث ناامیدی مردم خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول