اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند خبر داد

تشکیل 10 تیم برای آموزش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار بیرجند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند گفت: در بخش آموزش در محیط کار 10 تیم در اداره‌ها، نهادها و کارخانه‌های سطح شهرستان تشکیل شده و آموزش‌های لازم را در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد ارائه می‌دهند.

تشکیل 10 تیم برای آموزش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار بیرجند

حسن شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه سازمان بهزیستی مسئله اعتبار را در دو جنبه پیگیری می‌کند، اظهار داشت: یک جنبه اعتبار در زمینه پیشگیری از اعتیاد و دیگری در زمینه درمان اعتیاد است.

وی مهم‌ترین موضوع را پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: آنچه به عنوان آموزش، آگاه‌سازی، برگزاری همایش و سمینار برگزار می‌شود برای امر پیشگیری است. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند اضافه کرد: با توجه به اهمیت آموزش و کاهش سن ابتلا به اعتیاد، بهزیستی نیز دامنه آموزش خود را به پایین‌ترین سن یادگیری یعنی به مهد‌های کودک با طرح مصون‌سازی کودکان در برابر اعتیاد کشانده است.

شرفی از ساخت نخستین نرم‌افزار مصون‌سازی کودکان از اعتیاد در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این نرم‌افزار برای نخستین‌بار در کشور ساخته شده است.

وی بیان داشت: در 10 مهد‌کودک آموزش‌هایی برای والدین و کودکان در سال گذشته ارائه شده و در ادامه این روند در سن‌های بالاتر برای افزایش تاثیر‌پذیری و تاثیر‌گذاری همسالان و محیط مدرسه با اجرای طرح مهارت‌های زندگی در محیط‌ های آموزشی به تکمیل آموزش‌های سنین نخست پرداخته شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند با بیان اینکه بیرجند در 10 محله در معرض بیشترین آسیب از اعتیاد قرار دارد، یادآور شد: تمام آموزش‌ها بر اساس دغدغه و نیاز مردم منطقه ارائه می‌شود.

این مسئول متذکر شد: در بخش آموزش در محیط کار نیز 10 تیم در اداره‌ها، نهادها و کارخانه‌ها مانند کویر تایر، اداره آب و فاضلاب روستایی، شهرداری، مرغ کاکل‌زری، مرغ مادر، سپاه پاسداران جلساتی تشکیل و آموزش‌های لازم ارائه شده است.

شرفی با بیان اینکه درمان بارزترین شکل در پیگیری مسئله اعتیاد است، اذعان داشت: مراکز درمانی شامل درمان سرپایی، مراکز اقامتی میان مدت و مراکز اقامتی بلند مدت و مراکز کاهش آسیب می‌شود.

انتهای پیام/69013/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول