اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سه دستگاه مرتبط صورت گرفت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آسانسور و پله‌برقی در زنجان

تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد در زمینه آسانسور و پله‌برقی منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آسانسور و پله‌برقی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین سه ارگان مرتبط با حوزه آسانسور و پله‌برقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل اداره استاندار و تحقیقات صنعتی استان و همچنین رئیس خانه صنعت، معدن تجارت و مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و مهندسین حوزه ساختمان در زنجان منعقد شد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به عنوان مرجع نظارتی و کنترلی در حوزه ساخت و ساز و با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت و اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی منعقد و جلسه‌ای در این راستا برگزار شد.

اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در راستای استاندارد‌سازی محصولات در حوزه ساختمان و توجه به بخش آسانسور و پله‌برقی هم‌راستا با سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت در این راستا نقش خود را ایفا کرده است.

این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای نزدیک کردن فعالیت‌های این سه ارگان دولتی و عمومی و همچنین نزدیک کردن دیدگاه‌های سه‌جانبه منعقد و جلساتی نیز در حاشیه آن برگزار شد.

آسانسور و پله‌برقی از جمله اجزا و فضاهایی در ساختمان است که در سال‌های اخیر نسبت به نظارت و کنترل فنی و اجرایی آن تاکید شده چراکه در این بخش خرابی و مشکلات فنی بارها به چشم آمده است.

این تفاهم‌نامه می‌تواند در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان در این بخش گام مهم و موثری باشد، چراکه هر سه ارگان در کیفی‌سازی ساخت و اجرای فنی آسانسور و پله‌برقی نقش مهمی دارند.

گفتنی است، در حال حاضر یکی از معضلات و مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز کشور در بخش آسانسور مشاهده می‌شود و خرابی و نقص ایمنی در آن مورد تاکید بوده است.

خرابی و وجود نقص فنی در اجرای آسانسور در چند مرحله باید مورد توجه باشد. قطعات تولیدی و ساخت آن از مرحله نخست باید مورد تاکید قرار گیرد و نسبت به نظارت و استانداردسازی کیفیت تولید قطعات توجه لازم صورت گیرد.

مرحله اجرای آسانسور نیز که توسط مجریان آن صورت می‌گیرد باید مورد نظارت دقیق مهندسین ساختمان قرار داشته باشد تا به صورت فنی و اصولی نصب و اجرا شوند.

انتهای پیام/73007/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول