اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی قزوین:

عضویت بیش از 7 هزار مهندس در نظام مهندسی قزوین

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در حال حاضر هفت هزار و 450 نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هستند.

عضویت بیش از 7 هزار مهندس در نظام مهندسی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علی فرخ‌زاد عصر امروز در مراسم تحلیف مهندسان ورود به حرفه مهندسی اظهار داشت: در حال حاضر هفت هزار و 450 نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هستند که نسبت به جمعیت استان بیشترین تعداد مهندسان کشور را داریم و این امر برای استان نقطه‌ قوتی محسوب می‌شود. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اظهار خرسندی از گسترده بودن تعداد مهندسان استان تأکید کرد: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی از این ظرفیت موجود در راستای ارتقای سطح کیفی ساخت و ساز و دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان بهره ببریم. 

وی با اشاره به برگزاری آزمون حرفه‌ای مهندسی برای مهندسان استان تصریح کرد: با احتساب پذیرفته‌شدگان این آزمون در حال حاضر در سطح استان سه هزار و 87 نفر مهندس دارای پروانه داریم که پیش‌بینی می‌شود با برگزاری آزمون‌های دوره بعد این تعداد به دو برابر افزایش یابند.

فرخ‌زاد در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: از آنجایی که این سازمان، مجموعه‌ای مردم نهاد است باید علاوه بر مسایل صنفی و حرفه‌ای به حوزه‌های فراحرفه‌ای دیگر به ویژه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز وارد شویم که خوشبختانه تاکنون در فعالیت‌های اجتماعی حضور شایسته‌ای داشته‌ایم و به موقعیت‌های متعددی نیز دست یافته‌ایم اما این امر باید تقویت شود. 

وی با اظهار خوشنودی از مشارکت‌ اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر استان به حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: استان قزوین توانست در این حوزه در میان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد چراکه در سطح استان از بین اعضای سازمان و از حوزه صنفی و حرفه‌ای مهندسی نمایندگانی توانستند به شوراهای اسلامی شهر راه پیدا کنند تا در شوراها خواسته‌های حرفه‌ای لازم را دنبال کنند. 

این مسئول با اشاره به حضور برخی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مسئولیت‌های اجرایی برجسته عنوان کرد: با توجه به اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی است و مهندس آخوندی و مهندس زنگنه وزیران راه و شهرسازی و نفت نیز از اعضای هیئت مدیره سازمان مرکزی هستند و کمتر سازمان مردم‌نهادی وجود دارد که از چنین اقتداری برخوردار باشد باید از ظرفیت شایسته برای تحقق خواسته‌های حرفه‌ای و صنفی خود از مراجع بالادستی بهره ببریم. 

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین در ادامه با اشاره به نقش چشمگیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در نقشه‌های ساختمان تصریح کرد: در استان هیچ ساختمان مشمول قانون نظام مهندسی ساختمانی وجود ندارد که نقشه آن برای تأیید به سازمان وارد نشود در حالی که در برخی استان‌ها تنها 60 تا 70 درصد از نقشه‌های ساختمانی برای تأیید به سازمان نظام مهندسی ساختمان آن‌ها وارد می‌شود که این امر برای استان قزوین افتخار محسوب می‌شود. 

فرخ‌زاد در خاتمه خطاب به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و به ویژه مهندسان تازه ورود یافته به حرفه مهندسی گفت: در بحث نظارت، طراحی‌های فنی، خدمات و اجرا به موضوع اخلاق حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در این مراسم 300 نفر از مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین مراسم ادای سوگند حرفه‌ای را به جای آوردند.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول