اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

هزینه بیش از 81 میلیارد ریال برای مهندسی رودخانه‎های گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه استان گلستان گفت: در سال جاری برای مهندسی رودخانه های استان 81 میلیارد و 850 میلیون ریال هزینه شده است.

هزینه بیش از 81 میلیارد ریال برای مهندسی رودخانه‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان عصر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این اعتبارات از محل اعتبارات حوادثی سال 1391 استان بوده که از سوی مدیریت بحران استان به آب منطقه‎ای استان اعطا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبار صرف لایروبی، تثبیت بستر و دیواره‎سازی رودخانه های سطح استان شده است.

17  میلیارد ریال برای کنترل سیلاب گرگان‎رود

حیدریان با اشاره به دیگر اعتبارات حوادثی استان در سال گذشته اذعان داشت: برای طرح آق‎دکش که با هدف کنترل سیلاب گرگان‎رود تدوین شده نیز اعتبار اختصاص یافته است.

وی، مبلغ این اعتبار را 17 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: این اعتبار برای ساماندهی و کنترل سیلاب گرگان‎رود در محدوده شهرستان آق‎قلا هزینه شده است.

رئیس کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب استان گلستان ادامه داد: علاوه بر اعتبارات یاد شده از محل اعتبارات حوادثی سال گذشته نیز، برای اجرای طرح زهکشی اراضی 28 هزار هکتاری، 6 میلیارد و 600 میلیون ریال لحاظ شده است.

حیدریان تصریح کرد: برای بازسازی ایستگاه هیدرومتری این شرکت نیز، مبلغ 950  میلیون ریال از محل اعتبارات حوادثی اختصاص یافت.

توزیع اعتبارات مدیریت بحران بر حسب خسارات وارده

وی با اشاره به توزیع شهرستانی اعتبارات مدیریت بحران توسط آب منطقه‎ای استان اضافه کرد: این اعتبارات برحسب خسارات وارده در سطح استان بین 14 شهرستان توزیع شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه استان گلستان گفت: بیشترین توزیع اعتبارات شهرستانی در حوزه کاری این سازمان، متعلق به شهرستان‎های آق‎قلا، گرگان، مراوه‎تپه، گمیشان و علی‎آبادکتول است.

وی ادامه داد: از این اعتبارات به شهرستان آق‎قلا مبلغ 21 میلیارد و 900 میلیون ریال و به شهرستان گرگان مبلغ 16 میلیارد و 447 میلیون ریال اختصاص یافت.

حیدریان، کمترین اعتبارات اختصاصی حوادث استان را از سوی آب منطقه‎ای استان، متعلق به شهرستان ترکمن با اعتباری معادل دو میلیارد و 200 میلیون ریال قلمداد کرد.

وی تاکید کرد: با اعتبارات حوادثی مهندسی رودخانه، حدود 600 کیلومتر از رودخانه های سطح استان لایروبی شده‎اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه استان گلستان یادآور شد: برای این میزان لایروبی مبلغ 31 میلیارد و 590 میلیون ریال هزینه شده است.

حیدریان با اشاره به دیواره‎سازی رودخانه‎های استان تصریح کرد: با مبلغ 48 میلیارد و 710 میلیون ریال نیز حدود چهار کیلومتر از رودخانه‎های سطح استان دیواره‎سازی شدند.

وی متذکر شد: مبلغ یک میلیارد و 550 میلیون ریال نیز برای تثبیت بستر رودخانه‎ها به طول حدود 150 متر هزینه شده است.

کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب استان یکی از 14 کارگروه‎های تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران محسوب می‎شود، که مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای استان از سوی استاندار گلستان به عنوان رئیس این کارگروه انجام فعالیت می‎کند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول