اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

سازمان نظام مهندسی کشور نیازمند آسیب‌شناسی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خواستار آسیب‌ شناسی جدی در سازمان نظام مهندسی کشور شد.

سازمان نظام مهندسی کشور نیازمند آسیب‌شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد‌حسن آصفری صبح امروز در نشست با رئیس و اعضای سازمان نظام مهندسی استان مرکزی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی با مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای مواجه است که برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این سازمان باید آسیب ‌شناسی دقیق صورت گرفته و نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: قانون نظام مهندسی 15 سال پیش تصویب و مقرر شد به عنوان سازمانی مستقل از بدنه دولت جدا و در بخش خصوصی نسبت به مسائل مهندسی ساختمان فعالیت کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سازمان در بخش‌های مختلف ساختمان توانسته با نظارت دقیق جلوی بسیاری از زیان‌ها و خسارت‌هایی را که ممکن است بر اثر بروز حوادث مختلف رخ دهد، بگیرد.

آصفری تاکید کرد: بدون شک اگر می‌خواهیم شهری عمران داشته باشیم، باید از نظر مهندسی نظارت دقیق و جدی بر ساخت و سازها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه لایحه جدید سازمان نظام مهندسی در مجلس در دست بررسی است، گفت: امیدواریم این لایحه هر چه سریع‌تر در مجلس به تصویب برسد تا شاهد روند رو به رشد سازمان نظام مهندسی در کشور باشیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بها دادن به سازمان نظام مهندسی خاطر نشان ساخت: بدون شک هر چه به این سازمان بها دهیم، پس‌انداز ارزشمندی برای آینده خواهیم کرد، ساختمان‌هایی که با استفاده از هزینه‌های بیت‌المال ساخته می‌شوند، هرچه مستحکم‌تر و با نظارت دقیق‌تری ساخته شوند از عمر بیشتری برخوردار خواهند شد و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

آصفری ادامه داد: در حقیقت هر چه نگاه‌مان به موضوعات بهداشتی، ساخت و سازها، شهرسازی، برنامه‌ریزی، فرهنگی امنیتی و حتی سیاسی، مهندسی‌تر باشد به همان میزان با چالش‌های کمتری مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به بروز حوادث سال‌های گذشته در زلزله بم و ورزقان آذربایجان تصریح کرد: قطعاً اگر ساخت و سازهایی که در بم و ورزقان صورت گرفته بود با نظارت مهندسی و استفاده از مصالح مناسب صورت می‌گرفت، در یک زلزله شاهد کشته شدن بیش از 40 هزار نفر نبودیم، امروز اگر هزینه کنیم، فردا ورزقان دیگری را از دست نخواهیم داد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از اقدامات اشتباهی که در کشور صورت گرفت، خصوصی شدن سازمان نظام مهندسی بود، سازمان نظام مهندسی نیاز کشور است و افرادی که در سازمان فعالیت می‌کنند باید از نظر درآمدی تامین باشند تا با تمرکز بیشتر و بهتری بتوانند به نظارت بپردازند، مهندسان ناظر امروز نباید منتظر بمانند تا پروژه‌ای به آنها تعلق بگیرد و همین باعث می‌شود تمرکز فکری لازم برای کار را نداشته باشند.

آصفری ادامه داد: اگر مهندسان از نظر مالی تامین نشده و درآمدی مناسب نداشته باشند، سرکشی‌ها ضعیف خواهد شد و نظارت‌ها به درستی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/87001/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول