اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای کشور:

شرکت‌های فنی مهندسی نباید تنها به جنبه تولید توجه کنند

مدیر شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای کشور گفت: شرکت‌های فنی مهندسی اگر بخواهند در محیطی پایدار بمانند نباید تنها به جنبه تولید توجه کنند.

شرکت‌های فنی مهندسی نباید تنها به جنبه تولید توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی ابراهیمی پنج شنبه شب در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای استان اصفهان اظهار کرد: اگر به عملکرد شرکت‌های فنی مهندسی استان اصفهان نگاهی بکنیم واقعیات دیگری را از این شرکت‌ها در می‌یابیم.

وی ادامه داد: تغییر دیدگاهی که در شرکت‌های فنی و مهندسی مشاوره‌ای به وجود آمد، وجود ارتباطات مناسب و ایجاد تمام شرایط لازم برای ارتقا این شرکت‌ها در اصفهان مانند انتصاب رئیسی که خود از شرکت‌های مهندسی بوده، ارتباط بسیار نزدیک و هماهنگ با سازمان جهادکشاورزی و وجود دستورالعمل‌های مشخص و قوانین روشن موجب پیشرفت این شرکت‌ها در استان شده است.

مدیر شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای کشور با بیان اینکه باید نقد سازنده بر یکدیگر داشته و آرمان گرایی خود را حفظ کنیم، اما بر مبنای واقعیت دستاوردهای خود را زیر سوال نبریم افزود: ما توانستیم تمام بسترهای قانونی و اسناد بالاسری در یک فضایی که فعالیت‌ها 100 درصد در حوزه دولت انجام می‌شده است برای حضور بخش خصوصی در عرصه فراهم کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی در زمان شروع کار خود 3 سد عمده برای ورود کارشناسان به بخش کشاورزی داشت اظهار کرد: کشاورزان در آن زمان اعتقادی به حضور کارشناسان در فعالیت‌های کشاورزی نداشته و در حال حاضر اعتمادی که میان کشاورزان و کارشناسان وجود دارد بزرگ‌ترین دستاوردی است که مهندسین کشاورزی در طول تاریخ کشاورزی کسب کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از دستاوردهای دیگر حضور بخش خصوصی در کنار سیستمی است که مدیران آن هیچ اعتقادی به همکاری با بخش خصوصی نداشتند و 70 سال بروکراسی را، خود انجام می‌دادند.

این مسئول اذعان داشت: در حال حاضر ما در مرحله‌ای هستیم که باید دستاوردها و توانمندی‌های خود را مستند کنیم و حضور شرکت‌های فنی مهندسی را در بخش‌های مختلف مشخص کنیم و تنها به بیان تعداد کمی شرکت‌ها نپردازیم.

مدیر شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای کشور افزود: با توجه به کمبود اعتبارات موجود قادر به حل تمامی مشکلات شرکت‌های فنی و مهندسی نیستیم، اما برای پایداری یک رقیب اعتباری برای حمایت از شبکه خدمات فنی و مهندسی در سازمان مدیریت و سپس در سازمان جهاد کشاورزی صدها ساعت وقت کارشناسی گذاشته‌ایم.

وی تاکید کرد: شرکت‌های فنی مهندسی اگر بخواهند در محیطی پایدار بمانند نباید تنها به جنبه تولید توجه کنند، بلکه باید بدانند در مراحل قبل از تولید، در حین تولید و بعد از آن چگونه درآمدزایی کنند.

انتهای پیام/63015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول