اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده گردان مهندسی جهاد سازندگی کرمان در دفاع مقدس:

هدف کانون سنگرسازان بی‌سنگر انتقال فرهنگ مهندسی رزمی است

فرمانده گردان رزمی مهندسی جهاد سازندگی کرمان در دوران دفاع مقدس گفت: هدف کانون سنگرسازان بی‌سنگر انتقال فرهنگ جبهه، جهاد و مهندسی رزمی به نسل‌های بعدی است.

هدف کانون سنگرسازان بی‌سنگر انتقال فرهنگ مهندسی رزمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی کارنما پیش از ظهر امروز در بیست ‌و سومین همایش و یادواره شهدای سنگرساز بی‌سنگر در استان کرمان که با حضور دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: ما و همه بچه‌های جنگ دلمان برای روزهای فکه، چزابه و ... گرفته است، دلمان برای روزهای طلایی که بچه‌های جهاد کرمان حماسه آفریدند و خاکریز طلاییه را زدند، تنگ است.

وی خطاب به محسن رضایی افزود: ما خیلی دلمان گرفته برای روزی که از اروند می‌گذشتیم، دلمان برای سرمای ملخ خور گرفته، برای جسارت فرماندهی شما که گفتید باید این صخره عظیم در ارتفاع 20 متر برف باز شود، آن صخره در آن کوران طی دو هفته باز شد.

کارنما تصریح کرد: آن روزهای عشق با فرماندهی آقا محسن گذشت و ما مانده‌ایم با یک دنیا مصیبت‌ها و وصیتنامه شهید باکری که گفت هر کدام از رزمندگان به سویی می‌روند و بخش زیادی از آنها باید دق کنند، امروز تعداد زیادی از بچه‌ها دارند دق می‌کنند و حسرت آن روزها را می‌خورند.

مدیر اسبق اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان افزود: در سال 61 با دستور محسن رضایی و حاج قاسم سلیمانی، جهاد کرمان در والفجر مقدماتی و سپس در گردان‌های عملیاتی شکل گرفت و بعد از کربلای پنج جهاد کرمان به عنوان تیپ رزمی خیبر نامگذاری شد.

وی گفت: جهادگران استان کرمان با اعزام 6 هزار بسیحی و رزمنده به جبهه، یک هزار جانباز، 108 شهید و 16 اسیر و آزاده در اکثر عملیات‌ها حضور پررنگی داشتند.

کارنما ابراز داشت: امروز در قالب کانون سنگرسازان بی‌سنگر فعالیت‌هایی را شکل می‌دهیم و هدفمان برای انتقال فرهنگ جبهه و جهاد و مهندسی رزمی به نسل‌های بعدی بدون هر‌گونه کار اقتصادی و سیاسی است

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 15 تا 20 هزار نفر از نیروهایی که از سوی جهاد به جبهه رفته‌اند، شناسایی کرده‌ایم تا از خاطرات آنها و تفکرات پاک بسیجی آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/80017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول