اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تعبیر «نرمش قهرمانانه» آمریکا را خلع سلاح کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری «نرمش قهرمانانه» در واقع خلع سلاح استکبار جهانی بود.

تعبیر «نرمش قهرمانانه» آمریکا را خلع سلاح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: این تعبیر در واقع خلع سلاح آنها و اعلام پشتیبانی از چاره‌جویی و تدبیراندیشی دولت جدید ایران در باب گشودن گره‌های سیاست خارجی کشور بود.

وی با تحسین سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل با رعایت اصل عزت، حکمت و عدم تنازل از اصول تصریح کرد: رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل به گونه‌ای حرکت کرد تا با دلیل و برهان دشمنان را به بیهوده بودن تحریم‌ها و رفتارهای غیرعقلانی قانع کرده و آشکار کند.

عاملی در ادامه خاطر نشان کرد: در عرصه دیپلماسی در هفته گذشته توفیقات زیادی نصیب کشورمان شد که وزن و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را ارتقا داد که همگی حکایت از کیاست رهبر فرزانه انقلاب دارد.

این مسئول اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب عمداً در سخنرانی خود در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک تعبیر نرمش قهرمانانه را به کار برد تا فضای سیاست خارجی کشورمان شفاف‌تر و روشن‌تر شود که این خود حتی فضای دیپلماسی جهانی را نیز تغییر داد تا همه مواضع جهانی به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در سخنرانی رئیس جمهور که با تدبیر و عقلانیت خاص صورت گرفت شاهد نقاط ارزشمندی بودیم که نشان داد ملت آبدیده ایران نه تنها اهل جنگ و دعوا نیست بلکه اهل صلح و مصالحه است و رئیس جمهور در سخنان خود عظمت فرهنگی،‌ دینی و ارزشی این ملت را به دنیا نشان داد که ایرانیان اهل صلح و سازش هستند.

امام جمعه اردبیل در ادامه یادآور شد: ما در این وادی هرگز از اصول اساسی خودمان به خاطر رفاه احتمالی کوتاه نیامدیم بلکه به دنیا ثابت کردیم که هرگز روی اصول و آرمانمان که گم شده بشریت است با کسی معامله نمی‌کنیم.

عاملی ادامه داد: ‌تعبیرات محترمانه رئیس جمهور آمریکا از رهبر انقلاب، رئیس جمهور و ملت ما در تاریخ روابط دو کشور بی‌نظیر است و نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا از عظمت ملت ما متأثر شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چند آمریکا در سال‌های اخیر تلاش همه‌جانبه‌ای را به کار برده تا تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران کارساز افتاده و به تسلیم شدن ملت ایران بینجامد اما آنها امروز به خوبی مشاهده می‌کنند که این ملت مقاوم و ایستاده هرگز در برابر این تحریم‌ها و فشارها تن به ذلت نمی‌دهد.

وی افزود: ما این تغییر رفتار را نتیجه فرهنگ ایثار، مقاومت، عظمت خون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم که لحظه‌ای مردم ایران از این راه آرمانی دست نکشیدند بلکه همیشه سعی کردند با مقاومت خود حتی تحریم‌ها را به فرصت بالندگی و عزت بیشتر تبدیل کنند.

عاملی تصریح کرد: مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در این باب بسیار مؤثر بوده و رهبران آمریکا از نتیجه تحریم مأیوس شده و مقاومت ملت ما آنها را با واقعیت‌های ملموس‌تر و بیشتر آشنا ساخته و وادار کرده است که به صورت جدی‌تر به اقدامات دیپلماتیک روی بیاورند.

مذاکره با آمریکا باید در فضای برد برد انجام شود نه باخت باخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود عرصه دیپلماسی را عرصه منطق و گفت‌وگوی دوجانبه بدون احساسات توصیف کرد و اظهار داشت: اگر برخی از سیاسیون این کشور را به حال خود رها کنیم با شتاب هر چه تمام‌تر به سمت مذاکره با آمریکا حرکت می‌کنند در حالی که مذاکره زمانی واقعی است که آمریکا دست از رفتارهای ظالمانه برداشته و در قدم اول دارایی‌های بلوکه شده ما را باز گرداند و پرونده هسته‌ای ایران نیز به آژانس برگردد.

عاملی خاطر نشان کرد: در فضایی که کنگره آمریکا و سران کاخ سفید برای این ملت دندان تیز می‌کنند مذاکره هیچ معنایی ندارد چرا که مذاکره در فضای برد برد به نفع ما است و گر نه در فضای باخت باخت نباید مذاکره‌ای را بپذیریم.

دعوت به جشن عاطفه‌ها و مشارکت در امر خیر

امام جمعه اردبیل همچنین به برگزاری جشن عاطفه‌ها در هفته آینده اشاره کرد و ادامه داد:‌ این جشن با هدف کمک و همراهی کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت که در سنگر مدرسه تحصیل می‌کنند، برگزار می‌شود تا آنها نیز از نعمت‌های کودکان متمول جامعه بهره‌مند شده و غصه نداشتن لوازم‌التحریر مناسب و یا کیف و کفش مطلوب را نخورند.

عاملی اضافه کرد: جامعه‌ای دارای ارزش و عاطفه روحی، ‌روانی است که در آن حرکت‌های انسان دوستانه بیشتر مشاهده شود و سفره‌های برپا شده نیز جمعی و گروهی باشد نه اینکه عده‌ای بخواهند یکه‌خواری کنند.

انتهای پیام/62001/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول