اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

دفاع مقدس ایران را الگوی کشورهای مسلمان و آمریکای لاتین کرد

استاندار خوزستان گفت: دفاع مقدس افتخارات بسیاری برای ما داشته است که مهم‌ترین آن الگو شدن جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای مسلمان و حتی آمریکای لاتین است.

دفاع مقدس ایران را الگوی کشورهای مسلمان و آمریکای لاتین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی که امروز در مدرسه دخترانه ستایش اهواز برگزار شد اظهار کرد: ارتقای رتبه علمی استان از 24 به 12 نشان از رشد و ترقی سطح سواد دانش آموزان خوزستانی است.

وی بیان کرد: در سال گذشته شاهد رشد 24 درصدی رتبه‌های تک رقمی استان بودیم که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خوزستان گفت: اگرچه رتبه علمی استان در کشور 12 است اما ما قائل به این رتبه نیستیم و باید جز سه استان اول کشور باشیم.

وی تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی را گرامی داشت و گفت: نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس ستودنی بود.

حجازی ادامه داد: امام راحل در آن دوران این خودباوری را در جوانان شکوفا کرد که باعث رشادت‌های بسیاری در جنگ تحمیلی شد وامروز شما دانش آموزان باید به آن خودباوری برسید.

وی خاطرنشان کرد: امروز شما دانش آموزان باید ادامه دهنده راه شهدا باشد و از آن‌ها درس بیاموزید تا کشور را به سرمنزل مقصود برسانید.

استاندار افزود: دفاع مقدس افتخارات بسیاری برای ما داشته است که مهم‌ترین آن الگو شدن جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای مسلمان و حتی آمریکای لاتین است.

وی عنوان کرد: امروز حرکت بیداری اسلامی راه جدیدی برای محاصره از ظلم و ستیز ایجاد کرده است.

حجازی عنوان کرد: مهم‌ترین درس دفاع مقدس خودباوری جوانان آن دوران بود که در شرایط آشفته کشور در مقابل لشکر دشمن که می‌خواست 40 روزه استان را تصرف کند ایستادگی کردند.

وی در پایان به حماسه حمیدیه و رشادت‌های شهیدان علم الهدی، بوعذار و جمال‌پور اشاره کرد و افزود: این افراد غالبا دانش آموز و دانشجو بودند.

انتهای پیام/72015/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول