اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

نرمش قهرمانانه آمریکا را وادار به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه علیه ایران اسلامی کرد

امام جمعه ایلام گفت: نرمش قهرمانانه آمریکا را وادار به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه علیه ایران اسلامی کرد.

نرمش قهرمانانه آمریکا را وادار به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه علیه ایران اسلامی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: ناکامی دیدار رئیس جمهور آمریکا با دکتر روحانی رئیس جمهور ایران بزرگترین تحقیر برای قدرتمند کشور جهان بود.

وی ادامه داد: اقتدار و عزت ملت ایران و استحکام نظام اسلامی معلول ایثار، فداکاری، استقامت، پایداری و احیای فرهنگ شهادت ملت بزرگ و سرافراز ایران و رهبری‌های پیامبرگونه امام و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: قطعاً تدوین مواضع نظام اسلامی ایران از زبان رئیس جمهور در سازمان ملل و احقاق حقوق ملت با ادبیات «نرمش قهرمانانه» و لحن مؤدبانه ریشه در مقاومت و اقتدار ملت ایران دارد.

لطفی تصریح کرد: این نرمش قهرمانانه رئیس جمهور، آمریکا را برخلاف رؤسای جمهور سابق وادار به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه علیه ایران اسلامی کرد. این موضوع حکایت از تغییر در نگاه مسئولان آمریکایی در قبال ملت و نظام اسلامی دارد البته ایران در این عرصه با اقتدار هوشمندانه ورود کرده است.

خطیب جمعه ایلام افزود: فرمایش حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر «نرمش قهرمانانه» حاکی از این واقعیت است که ایران اسلامی با حفظ هویت انقلابی خود موقعیت مناسب‌تری به وجود آورده است و دشمنان به این واقعیت اذعان دارند که ایران در تحولات منطقه حساس خاورمیانه نقش کلیدی و تأثیرگذاری دارد.

وی ادامه داد: قدرت‌های جهانی به ویژه در کشورهای غربی اعتراف دارند حل نهایی مسائل سوریه با حضور ایران امکان‌پذیر است و تحلیل‌گران غربی اعتراف کردند که نقش ایران بر آن شده تا حکومت فعلی سوریه سقوط نکند و از همه مهمتر در تحلیل سیاست‌مداران غرب به این مطلب اذعان شده است که پروژه فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها علیه ایران شکست بزرگی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سخنان اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بر حق هسته‌ای ایران تأکید کرده است حاکی از پیروزی ملت ایران و ناکامی و شکست مفتضحانه دشمنان خصوصاً رژیم آمریکا، اسرائیل، متحدان غربی و عربی است و ما به نوبه خود از نطق مقتدرانه رئیس جمهور جناب دکتر روحانی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های مهم این هفته از جمله هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید و روز جهانی جهانگردی و گردشگری اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها یک جنگ قهرمانانه و یک دفاع جانانه نیست، دفاع مقدس یک فرهنگ است.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار، مجاهدت، مقاومت، صبر، اتحاد، همدلی و هزاران واژه دیگر از ویژگی‌های مهم دفاع مقدس است که توسط رزمندگان اسلام که از ملت ایران بودند خلق شد.

انتهای پیام/2246/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول