اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

150 هزار نیروی آمریکایی در تیررس نیروهای مسلح ایران است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بیش از 150 هزار نیروی آمریکایی در تیررس نیروهای مسلح ایران هستند که اگر کوچک‌ترین خطایی بکنند، نابود می‌شوند.

150 هزار نیروی آمریکایی در تیررس نیروهای مسلح ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در مراسم گرامیداشت جانبازان و ایثارگران عملیات بدر در محل نمایشگاه رزمی،‌ فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند کوچک‌ترین خطایی را انجام دهند و یا در فکر تجاوز به کشورهای منطقه به ویژه ایران اسلامی باشند با سنگین‌ترین هجمه‌ها و تهدیدات مسلمانان روبه‌رو می‌شوند که از همین رو آنها در سوریه سعی کردند از موضع جنگ مستقیم دور شوند.

وی تصریح کرد: ملت ایران سربلندی و اقتدار نظام جمهور اسلامی ایران را مدیون شهدا، جانبازان و آزادگان می‌دانند.

بابازاده در ادامه خاطرنشان کرد: این عملیات‌ها نظیر فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر هشت، کربلای پنج، بدر و... دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد.

این مسئول به کارنامه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: سپاه در دوران جنگ تحمیلی با ایمان، اقتدار و روحیه جهادی وارد صحنه شد و مقاومت و پایداری بی‌نظیری را از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه جوانان دیروز مقاومت را به رخ دنیا کشیدند و باید نسل جوان امروز نیز با پایداری و مقاومت در مقابل هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن بصیرتش را به رخ بکشد، اضافه کرد:‌ امروز استفاده از فرهنگ عاشورایی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان در ادامه بیان کرد: هفته دفاع مقدس، سوم خرداد، یادواره‌ها و مناسبت‌های مختلف فرصت ویژه‌ای است که تلنگری باشد برای کسانی که فرهنگ دفاع مقدس و از جان‌گذشتگی شهدا را فراموش کرده‌اند.

بابازاده با یادآوری و ایثار 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل گفت: این شهیدان تاریخ استان اردبیل هستند و به هیچ وجه از یادها نمی‌روند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری ملت ایران را عنصر اصلی پیروزی‌های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران با کمترین تجهیزات نظامی و نیروی رزمی توانستند در مقابل سپاه و تجهیزات عظیم دشمن بایستند چون روحیه شهادت‌طلبی و از جان‌گذشتگی در رزمندگان موج می‌زد.

برگزاری یادواره شهدای پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته دفاع مقدس، یادواره پنج شهید والامقام محله پشت بازارچه تیمورپور پارس‌آباد در مسجد حضرت علی‌اکبر (ع) این شهر برگزار شد.

در این آیین معنوی که اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از پرسنل سپاه و بسیج حضور داشتند، یکی از روحانیان حوزه علمیه پارس‌آباد گفت: یادواره‌ها می‌توانند نقش مهمی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، یادآوری رشادت‌ها و پایمردی‌های شهیدان گرانقدر داشته باشند.

حجت‌الاسلام بیاتی‌فر زنجانی با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: اقتداری که امروز ایران اسلامی در دنیا به آن دست یافته است به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی هدف از برگزاری این یادواره را شناساندن مظلومیت و ادامه راه شهدا به جوانان نسل کنونی ذکر کرد و اظهار داشت: برپایی این یادواره‌ها و زنده کردن یاد شهدا، نسل امروز ما را نیز بیدار می‌کند.

در ادامه این مراسم فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله پارس‌آباد نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سخنانی تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی به وظیفه خود عمل کردند و اکنون جوانان و نسل‌های بعدی وظیفه دارند تا در جنگ نرم و جنگ اقتصادی این کشور را در رسیدن به اهداف عالیه پیش ببرند.

سرگرد محمدرضا بری با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا در حقیقت تجلیل از ارزش‌هاست، خاطر نشان کرد: برپایی این‌گونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا موجب ترویج آرمان‌های آنان در بین نسل جدید می‌باشد.

پخش کلیپ تصویری، نماهنگ و مداحی در وصف شهدا از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این یادواره بود.

انتهای پیام/62001/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول