اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطره یک رزمنده زنجانی از دفاع مقدس

نوجوانی که با پای قطع شده شربت شهادت را نوشید

رزمندگان کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس برای حفظ کیان ایران جانانه در مقابل هجوم دشمنان ایستادگی کرده و شربت شهادت را نوشیدند.

نوجوانی که با پای قطع شده شربت شهادت را نوشید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دوران هشت دفاع مقدس نمایش ایثارگری و فداکاری ملت ایران در مقابل زیاده‌‌خواهی‌های استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی و دین اسلام بود.

در تاریخ 31 شهریور ماه سال 59 کشورمان با آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم صدام درگیر شد، جنگی که ملت غیور ایران در طول هشت سال میدان را خالی نکردند.

خاطرات رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی همچون گنجینه‌ای به صورت مداوم در حال فوران است و خاطرات آن روزگاران تلخ هیچ‌گاه از یاد مردمان این مرز و بوم نمی‌رود.

دوران دفاع مقدس مانند صندوقچه‌ای با ارزش باید در ذهن همه ملت ایران و جوانان این خاک بماند چراکه شهیدان در آن روزگار برای حفظ این خاک جانفشانی کردند.

اگر چه خاطرات این کتاب عظیم در دوران دفاع مقدس بارها توسط یادگاران جنگ تحمیلی برای مردم این مرز و بوم بازگو شده اما به نظر می‌رسد، هنوز نسل جوان از این گنج عظیم بهره کافی را نبرده است.

مشاور امور ایثارگران استاندار زنجان معتقد است، امروز باید فرزندانمان را با روحیه ایثار و شهادت تربیت کنیم.

حسین محمدی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام با همه توان در مقابل حمله دشمن جانانه از میهن اسلامی دفاع کردند، اظهار کرد: آنها برای حفظ کیان اسلامی جان خود را تقدیم آرمان‌های انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فرمانده بودن به سن و سال نبود، گفت: در آن دوران رزمندگان با توجه به تقوا و شجاعت به فرماندهی منصوب می‌شدند.

مشاور امور ایثارگران استاندار زنجان در ادامه به نقل خاطره کوتاهی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: در یکی از عملیات‌ها در ساعت یک شب بامداد وظیفه کمک‌رسانی به یکی از زخمی‌ها را برعهده داشتم، ناگهان شب هنگام در زیر نور مهتاب نوجوانی را دیدم که در کنار خاکریز افتاده است.

نوجوان نگاهش را به سمت من برگرداند و از من درخواست کمک کرد تا برای رسیدن به آمبولانس کمکش کنم.

نگاهم را به سوی نوجوان برگرداندم و متوجه شدم با حالتی نیمه هوش پای قطع شده خود را بغل کرده است.

با دیدن این صحنه شتابان به سوی آن نوجوان 16 ساله دویدم و او را به آغوش کشیدم.

در آن لحظه از دیدن آن صحنه دردناک پیشانی رزمنده نوجوان را بوسیدم، وقتی این رزمنده شجاع از قرار گرفتن در آغوش من مطمئن شد چشم‌هایش را به آرامی بست.

گویی این عزیز سفر کرده منتظر یکی از همرزمان بود تا سپس با اطمینان و آرامش شربت شهادت را بنوشد.

سپس این شهید نوجوان را با پای قطع شده در آمبولانسی که دیگر شهدا در آنجا قرار داشتند، گذاشتم و در آن لحظه همه حواسم معطوف به این بود که پای آن بزرگوار از جسمش جدا نشود.

در آن حال به فکرم رسید که پای قطع شده این شهید را با بند پوتینش به بالای زانویش گره زدم و او را برای زندگی در عالم دیگر کنار دیگر دلاورمردان گذاشتم.

محمدی در ادامه خاطراتش افزود: لحظه لحظه ایام دوران هشت سال دفاع مقدس را مانند این تعبیر می‌کنم که فردی در روزهای گرم تابستان بدون خوردن سحری 17 ساعت روزه بگیرد.

وی ادامه داد: شیرین‌ترین لحظه برای این فرد پس از ساعت‌ها گرسنگی و تشنگی لحظه افطار است.

مشاور امور ایثارگران استاندار زنجان اذعان داشت: همه دوران هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان اسلام مانند آن لحظه شیرین افطار است.

به راستی جوانان گذشته چگونه زیسته بودند که اینگونه بهترین داشته خود را فدای میهن اسلامی و ناموس کشورشان کردند.

روحشان شاد و نامشان همیشه در خاطره‌ها جاویدان...

-----------------------

گزارش: مریم بختیاری

-----------------------

انتهای پیام/73008/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول