اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار باقرزاده:

هنرمندان مازندرانی آثار فاخر خود را به پارک موزه دفاع مقدس ارسال کنند

فرمانده قرارگاه فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس مازندران گفت: هنرمندان مازندرانی آثار فاخر خود را به پارک موزه دفاع مقدس ارسال کنند.

هنرمندان مازندرانی آثار فاخر خود را به پارک موزه دفاع مقدس ارسال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سید محمد باقرزاده شامگاه پنجشنبه در پارک موزه دفاع مقدس مازندران با اشاره به غیبت هنرمندان مازندرانی در پروژه عظیم پارک موزه دفاع مقدس، گفت: تاکنون هنرمندان مازندرانی یک اثر هنری فاخر به این مجموعه ارسال نکردند.

وی بهره‌برداری از پروژه عمرانی و فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس مازندران را زمانبر دانست و افزود: احداث سد لاستیکی گام کوچکی در اجرای این پروژه ملی است.

باقرزاده  ادامه داد: بعد از احداث مسجد فاو در این مجموعه، دومین بخش از پروژه افتتاح سد لاستیکی بود که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز داشت: برای به تصویر کشیدن تاریخ جنگ بحث‌های محتوایی مهم و در دست اقدام است.

وی افزود: بخش هفت تپه از مواردی است که در پارک موزه دفاع مقدس طراحی و اجرا می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه مازندران دارای ارزش‌های فرهنگی و معرفتی است،  اضافه کرد: ما در علوم عقلی و نقلی و سایر رشته‌ها مفاخر زیادی داریم اما بخش‌هایی که مربوط به تاریخ تشیع در مازندران است هنوز انجام نشد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: به منظور شبیه‌سازی عملیات والفجر هشت و عبور رزمندگان از رودخانه اروند، سد لاستیکی را در شرق رودخانه تجن احداث کردیم.

وی افزود:  این مکان محیطی برای نشان دادن اوج هیجانات و احساسات رزمندگان به ویژه لشکر 25 کربلای مازندران است.

باقرزاده یادآورشد: حسینیه وداع از طراحی‌هایی است که در سایت پارک موزه دفاع مقدس مازندران اجرا و رزمندگان یاد و خاطر شب‌های حمله را در این فضا مرور می‌کنند.

وی با اشاره به پیام اصلی پارک موزه که همانا دست کشیدن عده‌ای از دنیا برای حفظ دین خدا است، گفت: درس بزرگ دفاع مقدس گذشتن از خود است.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت:  پارک موزه از تجمیع چند موزه که شامل میراث فرهنگی مازندران در گذر تاریخ و نیز تاریخ دفاع مقدس این استان است تعریف می‌شود.

این مسئول با اشاره به استخراج صدها سوژه برای سایت پارک موزه استان، گفت: تاکنون هنرمندان مازندرانی یک اثر فاخر به ما ارایه ندادند.

وی با اعلام اینکه برای ادامه ساخت این بنای فرهنگی و معنوی نیازمند اعتبارات دولتی هستیم، خاطر نشان کرد: همان طور که مردم مازندران رای بالایی را به دولت روحانی دادند انتظار حمایت از رئیس جمهور جدید داریم و امیدواریم استاندار مازندران نیز احداث این پارک موزه را در سر لوحه کارهای فرهنگی استان قرار دهد.

باقرزاده با اشاره به اینکه  در بین استان‌ها، مازندران به دلیل مشکلاتی همچون تهیه زمین 20 سالی است که در این بخش عقب مانده است، اظهار داشت: هزینه‌هایی که می توانستیم صرف ساخت این مجموعه کنیم صرف آزادسازی زمین شد.

وی در پایان سخنانش از شهردار و اعضای شورای شهر ساری نیز درخواست همکاری کرد.

انتهای پیام/86006/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول