اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان:

دفاع مقدس شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: دفاع مقدس شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری و اقتدار ملت ایران است.

دفاع مقدس شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی پنج‌شنبه شب در برنامه بازخوانی کتاب دختر شینا و تجلیل از نویسنده این اثر در پردیس سینما بهمن سنندج اظهار کرد: انتقال گفتمان انقلاب و دفاع قدس مهم‌ترین رسالت حوزه هنری است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس در حقیقت هویت و شناسنامه انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری و اقتدار امروز ایران در عرصه‌های جهانی است.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با جوشش ملت آزاده ایران شروع شد و با خروش ملت ایران به نتیجه رسید و همین عامل ماندگاری و اقتدار آن است.

مرادی افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگی است که عزم و رشادت همه جانبه ملت برای دفاع از ارزش‌ها به میدان آمد و مانع از تحقق اهداف دشمنان این مرز و بوم شد.

وی خاطرنشان کرد: عزم و اراده پولادین ملت ایران با دست خالی در برابر دشمنان تا به دندان مسلح مانع از واگذاری یک وجب از خاک این مرز و بوم به تجاوزگران شد.

به گفته رئیس حوزه هنری کردستان، در این جنگ تمام عیار جامعه جهانی در برابر ایستادگی و حماسه‌آفرینی ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند.

مرادی اضافه کرد:‌ اگر امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در معادلات جهانی حرفی برای گفتن دارد به خاطر ایثارگری‌های جوانان و رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی افزود: ‌ترس امروز دشمن از ایران به خاطر تجهیزات و امکانات نیست بلکه به دلیل عظمت و اقتداری است که به برکت اعتقاد و معنویت شهدا در جنگ تحمیلی به دست آمده است.

رئیس حوزه هنری کردستان از جنگ تحمیلی به عنوان برگ زرین و گنجینه ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نام برد و گفت: دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه بارزی از استقامت و عظمت ملت ایران در برابر جهان ظلم بود و باید به بهترین شکل به نسل جوان معرفی شود.

مرادی با بیان اینکه بازتاب حماسه‌آفرینی رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس بر جامعه تمام نشدنی است، خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی جزئی جداناپذیر از بدنه اجتماع است و در زمان‌های مختلف ایده‌هایی برای خلق آثار ماندگار دارد.

به گفته وی، توجه به مباحث هنری و معرفی مولفه‌های دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های این دوران طلایی به نسل‌های جوان از مهم‌ترین رسالت هنرمندان  است و به صورت ویژه مورد توجه حوزه هنری در استان قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه از کتاب دختر شینا به عنوان یک اثر تاثیرگذار و موفق نام برد و گفت: کتاب شینا رنج‌نامه یک همسر شهید است که به بهترین شکل ابعاد مختلف آن از سوی نویسنده دیده و با ظرافتی زنانه به آن پرداخته شده است.

مرادی افزود: به دلیل توانایی و تجربه نویسنده کتاب توانسته نوعی تعلیق در این اثر به وجود آورده و خوانندگان را به خواندن ترغیب کند.

وی اضافه کرد: دختر شینا اثری واقعا ماندگار و تاثیرگذار در ذهن مخاطب است و اقبال عمومی را به خود جلب کرده است.

در پایان این مراسم از نویسنده اثر دختر شینا تقدیر شد.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول