به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمدرضا حیدری بعدازظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به بحث هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: هوشمندسازی مدارس یک اقدام مدبرانه در راستای سند چشمانداز نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر به ضرورت هوشمندسازی مدارس خاطرنشان کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش ضرورتی انکارناپذیر با هدف اجرای پیشرفتهترین روشهای مدیریتی و آموزشی و نگاه علمی و فناورانه به وضعیت کنونی آموزش و پرورش کشور است.
معاون برنامهریزی آموزش و پرورش ابهر افزود: این کار موجب افزایش بهرهوری و مدیریت زمان برای مدیران، کارکنان، معلمان، دانشآموزان و همچنین اولیای دانشآموزان خواهد بود.
وی تصریح کرد: در مدارس هوشمند همه امور مدیریتی، نظارتی، کنترلی، یاددهی، یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی و اسناد مالی و امور دفتری بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام میشود.
گفتنی است، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات گستردهای را در تمام عرصههای اجتماعی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونهای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است؛ جامعهای که در آن دانایی، میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش، دارای نقش محوری و تعیینکننده است.
مدرسه هوشمند مدرسهای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام میگیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.
در چنین مدرسهای یک دانشآموز هوشمند، با صرف وقت بر روی موضوعات به شکل مستمر، منابع و قابلیتهای اجرایی خود را توسعه و تغییر میدهد و این نکتهای است که به مسئولان مدرسه اجازه میدهد تا با توجه به تغییرات به وجود آمده و افزایش سطح اطلاعات دانشآموزان، آنها را برای اخذ اطلاعات جدید آماده کنند.
مدرسه هوشمند مدرسهای است که برای ایجاد محیط یاددهی ـ یادگیری و بهبود نظام مدیریتی مدرسه و تربیت دانشآموزان پژوهنده طراحی شده است.
انتهای پیام/73002/ل30/ف4004