اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سال تحصیلی جدید

260 هزار دانش‌آموز همدانی سر کلاس‌های درس رفتند

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش همدان گفت: با آغاز سال تحصیلی، 260 هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه، فنی و در آموزش استثنایی سر کلاس‌های درس رفتند.

260 هزار دانش‌آموز همدانی سر کلاس‌های درس رفتند

عباس بهرامی‌مشعوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با تبریک آغاز سال تحصیلی و بزرگداشت دفاع مقدس، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی 260 هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه، فنی، استثنایی استان همدان در کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته رشد دانش‌آموزی نداریم، گفت: از 15 سال قبل تا به حال تعداد دانش‌آموزان کم شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش همدان متذکر شد: اما در دو سال گذشته رشد دانش‌آموزی پایه‌ اولی آغاز شده است.

وی تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در پایه‌های مختلف استان همدان را 144 هزار نفر عنوان و ابراز کرد: از این تعداد دانش‌آموز، 46 هزار نفر آنها کلاس اولی هستند که این تعداد نسبت به سال قبل 2.5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بهرامی‌مشعوف با بیان اینکه ثبت‌نام و کلاس‌بندی در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: ابلاغ‌ها اعلام و برنامه هفتگی و سالانه مدارس تنظیم شده که در این زمینه نیز دغدغه‌ خاصی نداریم.

وی با اشاره به تدریس کتاب‌های جدید برای پایه‌های مانند سوم ابتدایی و سوم متوسطه، تأکید کرد: مدرسان کشوری و استانی، دوره‌های لازم برای پایه‌هایی که منابع تدریس آن‌ها تغییر کرده را دیده‌اند.

* 600 نیروی انسانی آموزش و پرورش بازنشسته شدند

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه نیروهای جدیدی که وارد سیستم آموزش و پرورش برای تدریس در پایه‌های فوق آموزش دیده‌اند، اضافه کرد: مهر ماه سال جاری نیز به منظور بهسازی منابع انسانی و مجهز شدن آن‌ها به اطلاعات روز، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال جاری با بیان اینکه کمبود خاصی را احساس نمی‌کنیم، اذعان داشت: با توجه به بازنشسته شدن 600 نفر از بدنه آموزش و پرورش استان، امسال نسبت به سال 91 با ساماندهی خوب نیروها وضعیت بهتری داریم.

انتهای پیام/89010/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول