اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استثنایی اصفهان:

1500 دانش‌آموز تلفیقی در اصفهان تحصیل می‌کنند

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 500 دانش‌آموز تلفیقی در سه گروه معلولان نا‌شنوا، نا‌بینا و جسمی ـ حرکتی در استان اصفهان وجود دارد.

1500 دانش‌آموز تلفیقی در اصفهان تحصیل می‌کنند

سعید ادیب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح تلفیقی از سال‌های گذشته تاکنون در مدارس استثنایی اظهار کرد: این طرح در بین دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه اجرا می‌شود و با اجرای این طرح برخی از دانش‌آموزان معلول می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی شرکت‌کننده در طرح تلفیقی از مهارت‌های لازم به منظور کنار آمدن با دانش‌آموزان عادی برخوردار می‌شوند، اضافه کرد: طرح تلفیقی برای دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی، نا‌شنوا و نا‌بینا اجرا می‌شود، چرا که امکان آموزش این افراد در مدارس عادی وجود دارد.

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با اشاره به تعداد دانش‌آموزان مورد هدف این طرح در استان تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 500 دانش‌آموز تلفیقی در سه گروه معلولان نا‌شنوا، نا‌بینا و جسمی ـ حرکتی  در استان اصفهان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی معلم و آموزگار رابط برای ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان تلفیقی در استان وجود دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی نسبت به صدور ابلاغ حکم موظف برای فعالیت این معلمان در مدارس عادی برای آموزش دانش‌آموزان تلفیقی اقدام می‌کند.

ادیب با اشاره به اینکه معلمان موظف باید هر هفته دو ساعت زمان خود را به ارائه آموزش‌های مورد نیاز به دانش‌آموزان استثنایی با معلولیت خفیف تا متوسط اختصاص بدهند، تاکید کرد: همچنین دانش‌آموزان استثنایی دارای معلولیت متوسط تا شدید باید هر هفته به مدت چهار ساعت زیر پوشش آموزش‌های معلمان رابط قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد محدودی معلم رابط در سطح استان وجود دارد که این معلمان در شش ناحیه آموزش و پرورش شهر و 40 منطقه آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کنند، افزود:  به دلیل کمبود معلمان رابط موجود در استان آموزش و پرورش با انعقاد قرارداد حق‌التدریس با معلمان عادی از این افراد برای آموزش دانش‌آموزان تلفیقی در مدارس عادی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/63004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول