اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

پیام شهدای نوجوان برای دانش‌آموزان داشتن سبک زندگی اسلامی است

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: پیام شهدای نوجوان و جوان برای دانش‌آموزان داشتن سبک زندگی اسلامی با رنگ جهادی و پاسداشت ارزش‌های انقلاب و دین مبین اسلام است.

پیام شهدای نوجوان برای دانش‌آموزان داشتن سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌ علی اکبری ظهر امروز در کنگره سراسری 400 شهید نوجوان و جوان خراسان شمالی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی به معنای سبک زندگی جهادی، حماسی و به تعبیری سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی حسینی (ع) است.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی آمیخته از امید، مجاهدت و داشتن بلندترین آرمان‌ها با درون مایه توحید و اخلاص و صفا بوده که نتیجه آن در زندگی اخلاق‌مداری و مهرورزی به دیگران است.

حاج علی‌اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جوان و نوجوان استان تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای 8 سال جنگ تحمیلی وظیفه اصلی همه است و مختص به زمان خاصی نیست.

وی گفت: شهادت سودمندترین معامله با حضرت حق است و چه معامله‌ای برتر از اینکه خریدار خود حق تعالی باشد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور بالاترین آرزوی انسان را انتظار شهادت دانست و اظهار کرد: نائل شدن به شرف شهادت تنها از طریق صراط مستقیم و راه ولایت امکان پذیر است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور خواستار ترویج بیشتر شهید شناسی در جامعه شد و گفت: هجرت و جهاد 2 رکن اصلی زندگی ایمانی است.

وی اظهار کرد: جوانان با تحت نظر قرار دادن این دو رکن اساسی می‌توانند سبک زندگی اسلامی را نهادینه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: جوانان و نوجوانان پیشتاز عرصه جهاد و دفاع از ارزش‌های والای دینی و انقلابی هستند.

سیف‌الله مطلبی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی حضور محسوس جوانان با چهره‌های مصمم و جهادگر مشهود بود، افزود: همه ما وظیفه داریم پیام شهدا را به جوانان نسل امروز انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان محور حرکت در دفاع از آرمان‌های امام (ره)، نظام اسلامی و انقلاب بوده و هستند.

به گزارش فارس، در پایان این آیین، هشت کتاب سیره دانش آموزان شهید استان شامل چراغ‌های هدایت، فریادهای حماسه، مشتاقان پرواز، اسطوره‌های ماندگار، عروج دلدادگان، مشق شهادت و مدال‌های سرخ رونمایی شد و از خانواده این شهدا تقدیر به عمل آمد.

غبارروبی مزار شهدای جوان استان، حضور خانواده‌های این شهدا، دیدار با دانش آموزان و جوانان استان از دیگر برنامه‌های سفر حجت‌الاسلام اکبری به خراسان شمالی بود.

نخستین کنگره سراسری 400 شهید نوجوان و جوان خراسان شمالی در سالن گلشن بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول