اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان قزوین خبر داد

145هزار مزاحمت و تماس غیرمرتبط با آتش‌نشانی قزوین

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از برقراری 145هزار مزاحمت و تماس غیرمرتبط در سال گذشته با آتش‌نشانی خبر داد.

145هزار مزاحمت و تماس غیرمرتبط با آتش‌نشانی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدعلی شفیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: یکی از حوزه‌های کاری سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین شناسایی و کشف علل آتش‌سوزی است.

وی افزود: بر این اساس در سال 91، 85 مورد کارشناسی و کشف علل آتش‌سوزی بنا به درخواست شهروندان و ارگان‌ها به وسیله کارشناسان این سازمان انجام شد که بهره‌برداران این طرح شهروندان، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه عملیات امداد و نجات اظهار کرد: فعالیت‌های این سازمان در حوزه امداد و نجات برای حفظ آمادگی عملیاتی پرسنل و هماهنگی با سایر دستگاه‌های امدادی انجام می‌شود.

شفیعی اضافه کرد: در این راستا مانورهای مشترک با دستگاه‌های امداد و خدمات‌رسان مانند مانور مشترک با شرکت نفت، مانور مشترک با پلیس راه در قالب طرح زمستانه، عملیات مشترک با هلال احمر و عملیات زنگ ایمنی مدارس و زلزله انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه پیشگیری یکی دیگر از وظایف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است، تصریح کرد: در این راستا 426 مورد بازدید از اماکن عمومی، حسینیه‌ها، تکایا، بیمارستان‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، مهد کودک‌ها، اماکن بهزیستی و کارخانجات صنعتی به عمل آمده که منجر به صدور دستورالعمل ایمنی برای این اماکن شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه در سال 91 تمام خودروهای این سازمان به سیستم GPS مجهز شده‌اند، گفت: این امکان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با کنترل و هدایت خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتری به شهروندان می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه سیستم GPS خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در حال تکمیل شدن است، ادامه داد: در سال جاری امکانات دیگری به این سیستم اضافه می‌شود تا با تماس شهروندان از طریق تلفن ثابت به صورت لحظه‌ای آدرس محل و مسیر حرکت خودروهای آتش‌نشانی در اختیار مأموران آتش‌نشانی قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه مرکز آموزش و پژوهش به دو دسته تقسیم می‌شود، اظهار کرد: این فعالیت‌‌ها در دو بخش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه در سال گذشته پرسنل این سازمان به مدت 2 هزار و 670 نفر ساعت آموزش دیدند، تصریح کرد: همچنین در این مدت 22 هزار و 400 نفر ساعت آموزش عمومی به شهروندان، کارکنان ادارات، مدارس و نهادهای مختلف ارائه شده است.

شفیعی ادامه داد: در سال گذشته 49 مورد گواهینامه مهارت و 84 مورد گواهینامه آموزشی از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه سالانه دو بار تست آمادگی جسمانی از آتش‌نشانان گرفته می‌شود، یادآور شد: برای حفظ آمادگی جسمانی آتش‌نشانان ست‌های ورزشی در اختیار آنان قرار دارد تا بتوانند برنامه‌های ورزشی روزانه خود را ادامه دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به موفقیت‌های این سازمان در میادین ورزشی اضافه کرد: کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین عناوین مختلف استانی و کشوری کسب کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان نایب ‌قهرمانی در المپیاد ورزشی آتش‌نشانان ایران در سال 91 اشاره کرد.

شفیعی با اشاره به برنامه‌های سال جاری این سازمان خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ ایمنی همگام با توسعه شهری از طریق آموزش و اطلاع‌‌رسانی برای کاهش حوادث، نظارت بر اجرای ضوابط ایمنی در مراکز صنعتی و سازه‌های شهری و صدور شناسنامه ایمنی برای آن‌ها از جمله برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در سال جاری است.

این مسئول تهیه و خرید تجهیزات به‌روز آتش‌نشانی، همکاری با دانشگاه علمی کاربردی شهرداری برای راه‌اندازی رشته دانشگاهی آتش‌نشانی شهری و ساخت سالن ورزشی برای آتش‌نشانان را از دیگر برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی در سال جاری عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به بودجه سال جاری این سازمان تصریح کرد: بودجه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در سال 92 بیش از 5 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از محل اعتبارات شهرداری قزوین تأمین می‌شود.

شفیعی اظهار کرد: از شهروندان انتظار می‌‌رود در هنگام بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با 125 تماس بگیرند و برای ارتقای فرهنگ ایمنی و آموزش فرزندان خود تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته 150 هزار تماس تلفنی با شماره 125 برقرار شده است، اضافه کرد: از این تعداد 85 هزار مورد مزاحمت تلفنی و 60 هزار مورد نیز تماس‌های غیرمرتبط بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: از شهروندان انتظار می‌رود از اشغال بی‌مورد شماره 125 جلوگیری کنند چراکه ممکن است در برخی شرایط اشغال بی‌مورد شماره 125 موجب بروز حوادث ناگواری شود.

انتهای پیام/77010/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول