اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی:

آتش‌سوزی گلستان در غرب خراسان شمالی مهار شد/ وجود زبانه آتش 20 متری

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی جنگل گلستان در محدوده خراسان شمالی اکنون مهار شده و کاملاً تحت کنترل است.

آتش‌سوزی گلستان در غرب خراسان شمالی مهار شد/ وجود زبانه آتش 20 متری

غلام‌رضا عوض‌زاده با حضور در محل عملیات اطفای حریق مراتع و جنگل‌های ارتفاعات منطقه دشت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: خراسان شمالی به عنوان استان معین در مدیریت یکپارچه جنگل، نخستین اکیپ‌های اطفای حریق خود را با تجهیزات کامل به محل اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه به خاطر برخی تعلل‌ها از ناحیه مدیریت گلستان دامنه آتش به روستای دشت رسیده و مردم در حال ترک این روستا بودند، ادامه داد: خوشبختانه با ادوات راه‌سازی راه و شهرسازی استان و نیروهای عملیاتی آتش مهار شده و آسیبی به این روستا نرسید.

عوض‌زاده با بیان اینکه در این عملیات هلال احمر، منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، راه و شهرسازی و نیروهای مردمی شرکت داشتند، عنوان کرد: حضور ده‌ها نفر از نیروهای مردمی روستاهای دشت و قلعه خان که به واسطه مواجهه با آتش سوزی‌های مختلف از مهارت بالایی برخوردار بودند، کمک بزرگی برای مهار آتش داشتند.

به گفته وی، همچنین با آتش‌بارهای مربوط به راه و شهرسازی استان که برای مهار آتش زده شد، از گسترش دامنه آتش جلوگیری شد.

* وزش باد در منطقه آتش شروع به وزش کرده است

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون لحظه به لحظه با وزش باد مواجه هستیم، گفت: به همین منظور برای ممانعت از شعله‌ور شدن و گسترش آتش، اقداماتی در محل انجام شده و اکنون کاملاً منطقه تحت کنترل نیروهای استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تنی چند از اعضای مدیریت بحران استان نیز در محل حضور دارند، افزود: نیروهای عملیاتی نیز با حداکثر تجهیزات حاضر هستند.

* زبانه‌های 20 متری آتش در آتش‌سوزی خراسان شمالی

عوض‌زاده به تشریح آتش سوزی در انتهای غرب خراسان شمالی در محدوده مدیریت جنگل گلستان پرداخت و گفت: آتش از مقابل پاسگاه محیط بانی دشت آغاز شده و زبانه‌های 20 متری نیز از این آتش‌سوزی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در بدو امر به خاطر وسعت آتش‌سوزی و دامنه آتش تصور مهار آتش کمی دشوار بود، اظهار کرد: خوشبختانه با مشارکت نیروهای مردمی، اکیپ‌های عملیاتی و استفاده از آتش‌بارها و تجهیزات اکنون آتش‌سوزی مهار شده است.

انتهای پیام/63002/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول