اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع‌ طبیعی کردستان:

آتش‌سوزی آبیدر عمدی بود/ کاهش 98 درصدی آتش‌سوزی در کردستان

مدیرکل منابع‌ طبیعی کردستان گفت: آتش‌سوزی چند روز گذشته آبیدر که پنج هکتار از کوه آبیدر سنندج را سوزاند، عمدی بود.

آتش‌سوزی آبیدر عمدی بود/ کاهش 98 درصدی آتش‌سوزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان باباپیری صبح امروز در چهارمین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع ‌طبیعی استان کردستان در سنندج به آتش‌سوزی چند روز اخیر پارک جنگلی آبیدر اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در آتش‌سوزی چند روز اخیر پنج هکتار از کوه آبیدر طعمه حریق شد.

وی عملکرد تعدادی از رسانه‌های استان در پوشش اخبار مربوط به آتش‌سوزی آبیدر را مغرضانه دانست و گفت: این مسئله در منطقه بالادستی پارک جنگلی آبیدر آتش گرفت طوری که امسال یکی از بهترین سال‌های استان به لحاظ وسعت کم آتش‌سوزی نسبت به سنوات گذشته است.

وی اضافه کرد: بخشی از کوه آبیدر که دچار آتش‌سوزی شد، حداقل یک کیلومتر با پارک موجود در دامنه کوه فاصله داشت.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: برای اطفای این حریق چهار اکیپ شهرداری و هم‌چنین اکیپ‌های شبانه‌روزی منابع طبیعی در آبیدر مستقر شدند.

باباپیری خواستار نظارت بر انعکاس اخبار رسانه‌های استان شد و بیان داشت: باید نظارت بر رسانه‌های استان وجود داشته باشد تا هر رسانه‌ای سرخود عمل نکند.

وی خاطرنشان کرد: اهالی رسانه باید با گرفتن اطلاعات صحیح از منابع خبر و هم‌چنین تحقیق و تفحص اقدام به درج مطلب کنند.

وی عامل انسانی را علت آتش‌سوزی آبیدر خواند و اظهار داشت:  صبح روز آتش‌سوزی فردی را درحال آتش‌زدن درختان در آبیدر مشاهده کردم که به محض رسیدن ما به آن محل، این شخص متواری شد.

کاهش 98 درصدی آتش سوزی در کردستان

مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری کردستان در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در سال جاری پرداخت و گفت: تا پایان مرداد ماه امسال یک‌هزار و 357 دادخواست و لایحه علیه متصرفان اراضی ملی تنظیم شده که هزار و 48 رای اخذ و از این تعداد 994 رای به نفع دولت و 84 رای علیه دولت صادر شده است.

وی تصریح کرد: 885 پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به وسعت 432 هکتار در استان تشکیل که در این رابطه 78 رای صادر شده به نفع دولت بوده است.

وی از کاهش 98 درصدی آتش‌سوزی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال 89 در استان خبر داد و بیان داشت: میران سطح آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان در سال جاری 620 هکتار بوده که این میزان در سال 89، 6 هزار و 700 هکتار بود.

مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری کردستان خاطرنشان کرد: امسال شاهد سه فقره قاچاق منابع‌ جنگلی توسط یک عده افراد سودجو بودیم.

باباپیری تعداد خلع ‌یدهای اراضی ملی استان در سال جاری را 63 مورد ذکر کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 53 میلیون تومان خسارت به اراضی ملی استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح اراضی ملی استان یک میلیون و 780 هزار هکتار است،عنوان کرد: سند مالکیت برای 78 هزار هکتار از اراضی ملی استان در سال جاری تاکنون صادر شده است.

وی از نقشه‌برداری از 97 درصد اراضی ملی استان خبر داد و اضافه کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم به این طرح تا پایان سال شاهد نقشه‌برداری 100 درصدی اراضی ملی خواهیم بود.

مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: بیش از 200 پرونده در رابطه با تخلفات شرکت‌های پیمانکاری در برخی مسیرهای بین شهری که منجر به تصرف منابع‌طبیعی شده تشکیل شده است.

باباپیری در پایان خواستار بررسی ویژه در ارتباط با قطع درختان جنگلی شد و افزود: گاهی متاسفانه افرادی که اقدام به قطع درختان جنگلی می‌کنند در دادگاه تبرئه و رای به نفع آنها صادر می‌شود که در این زمینه باید با حساسیت بیشتری برخورد کرد.

پایان پیام/79003/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول