اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

برگزاری مانور آتش‌نشانی «مقابله با کالاهای خطرناک» در بندر شهید رجایی

مسئول مرکز HSE و آتش‌نشانی بندر شهید رجایی از برگزاری مانور آتش‌نشانی «مقابله با کالاهای خطرناک» در این مجتمع بندری خبر داد.

برگزاری مانور آتش‌نشانی «مقابله با کالاهای خطرناک» در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هوشنگ محمدرضایی صبح امروز طی سخنانی هدف از اجرای این مانور را تمرین و ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی و همچنین استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات بندر عنوان کرد.

وی افزود: به دلیل آنکه صادرات و واردات کالاهای خطرناک از طریق منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی صورت می‌پذیرد، خطر نشت مواد شیمیایی در محوطه و احتمال آتش‌سوزی همواره وجود دارد.

این مسئول در ادامه تغییرات دمایی، افزایش گرما در فصل تابستان، اشکالات در صف چینی مواد و جابجایی نادرست در کانتینر را از جمله دلایلی عنوان کرد که در بروز اینگونه حوادث مؤثر است.

به گفته محمد رضایی، برگزاری چنین مانورهای مشترکی تعامل و همکاری بین نیروهای امدادی و سایر قسمت‌های بندری را در زمان انجام مأموریت‌های مختلف ایمنی و آتش‌نشانی دوچندان می‌کند.

وی، هدف از برگزاری این مانور را تمرین و ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی و همچنین استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات بندر عنوان کرد.

مسئول مرکزHSE  و آتش‌نشانی بندر شهید رجایی ضمن تشریح سناریوی این مانور، ابراز داشت: طی تماسی با مرکز پیام آتش‌نشانی مبنی بر متورم شدن و نشت بخار از یک دستگاه کانتینر در محوطه ترمینال کانتینری شماره یک، تیم آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد و پس از بررسی محل با توجه به شرایط جوی، نسبت به استقرار کامیون‌های آتش‌نشانی و تاکتیک عملیاتی مقابله با نشت مواد اقدام می‌کند.

محمدرضایی ادامه داد: تیم آتش‌نشانی پس از یافتن UN (شماره بین‌المللی کالاهای خطرناک) ماده مورد نظر، از مرکز پیام درخواست MSDS (برگه اطلاعات ایمنی مواد) نموده که اپراتور اطلاعات لازم را بر اساس دستورالعمل مقابله با نشت مواد در اختیار تیم عملیاتی قرار می‌دهد و پس از اطمینان کامل از رفع خطر، در ادامه کانتینر توسط یک دستگاه ریچ استاکر و کشنده به محل امن منتقل و پایان عملیات توسط تیم آتش نشانی اعلام شد.

وی با تقدیر از بخش‌های شرکت کننده در این مانور یادآور شد: این مانور مشترک با همکاری ادارات حراست، امور بندری، امور کانتینری، برق و تأسیسات، گارد و انتظامات، رفاه و بهداشت عمومی و روابط عمومی بندر شهید رجایی برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول